/نشست مسئولین فدراسیونهای اعزامی به ویتنام با دست اندرکاران کمیته ملی المپیک/علی آبادی: به دنبال اعزام کاروانی کیفی باشیدافشارزاده: تیمهایی که توان مدال آوری دارند اعزام می شوند

/نشست مسئولین فدراسیونهای اعزامی به ویتنام با دست اندرکاران کمیته ملی المپیک/علی آبادی: به دنبال اعزام کاروانی کیفی باشیدافشارزاده: تیمهایی که توان مدال آوری دارند اعزام می شوند
مسئولین فدراسیونهای اعزامی به سومین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن روز گذشته طی نشستی با رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک به بررسی نحوه حضوری قدرتمند در این دوره از بازیها پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ نشست هماهنگی کاروان اعزامی ایران به سومین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن که طی روزهای 6 تا 17 آبان ماه سالجاری در شهر هانوی ویتنام برگزار خواهد شد دیروز با حضور مهندس علی آبادی و بهرام افشارزاده رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و نمایندگانی از فدراسیونهای ژیمناستیک،تیر و کمان،شطرنج،کوراش،کبدی، همگانی،رزمی،دو میدانی،ووشو،فوتسال،بسکتبال و بولینگ و بیلیارد در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن حاضرین به بحث و تبادل نظر در خصوص حضوری قدرتمند در این دوره از بازیها پرداختند.
در ابتدای این نشست، افشارزاده گزارش کاملی را از چگونگی حضور ایران در دو دوره پیشین این پیکارها و نتایج و عناوین بدست آمده خدمت حاضرین ارائه داد و ابراز امیدواری نمود تا با تدارکاتی ایده آل و برنامه ریزی مطلوب از سوی فدراسیونهای اعزامی بتوان در این دوره از بازیها عنوانی شایسته تر از پیش بدست آورد.
وی در ادامه از مکاتبات انجام شده با فدراسیونها خبر داد و گفت: از حدود سه ماه پیش بخشنامه و مقررات این دوره از بازیها را به فدراسیونها ارسال کردیم و نشست های انفرادی نیز با مسئولین آنها داشتیم که خوشبختانه همه مسئولین فدراسیونهای اعزامی بطور کامل در جریان چند و چون این مسابقات هستند.
افشارزاده از تنظیم فرم هایی کارشناسی برای مشخص شدن توان و نیروی فدراسیونهای اعزامی خبر داد و گفت: با تصمیمات و مصوبات اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شده از این پس فقط تیم هایی که توان کسب عنوانی در خور جایگاه ورزش کشور را دارند در بازیها حضور یابند که به همین خاطر برای رشته های رکوردی، رکورد ورودی و برای باقی رشته ها نیز فرم های کارشناسی تنظیم شده تا فدراسیونها پیش از اعزام با بررسی توان خود و حریفان ، عنوان تقریبی را که می توانند کسب کنند اعلام نمایند. این فرم ها در اختیار تمام فدراسیونهای اعزامی قرار می گیرد و باید تا پیش از 25 مرداد تکمیل و به کمیته ارسال گردد تا در خصوص اعزام آنها تصمیم گیری شود.
بعد از صحبت های افشارزاده، مهندس علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با تاکید بر حضوری کیفی در این دوره از بازیها اظهار داشت: مسئله اولی که باید به آن بپردازیم این است که در چه میادینی باید حضور پیدا کنیم و در چه مسابقاتی شرکت نکنیم. اعتقاد من بر این است در مسابقاتی باید شرکت کرد که اولا حضور در آن برای آینده رشته و ورزش کشور تاثیر گذار باشد و ثانیا در آن میدان زنگ تفریح نباشیم. باید با حداقل نیرو در تورنمت های معتبر حضور یابیم و حداکثر امتیاز و مدال را نیز بدست آوریم.
وی در ادامه افزود: در دو دوره پیشین بازیها ابتدا با 49 ورزشکار و سپس با 132 ورزشکار حضور یافته ایم اما تغییر آنچنانی در کسب مدالها صورت نگرفته است.اعزام کاروان بزرگ جز اینکه توقعات را بالا برده و همین حداقل بودجه و پشتوانه مالی ورزش را هدر دهد هیچ نتیجه دیگری نداشته و ندارد و به همین خاطر نیز تاکید دارم تمامی اعزام تیمها و کاروانها و حتی اردوها کیفی برگزار شود.
وی یاد آور شد: از این پس باید این رویکرد را دنبال کنیم که اردوی تیمهای ملی را به نخبگان اختصاص دهیم تا بتوان با حداقل بودجه در دست فدراسیونها بهترین سرویس دهی را به ورزشکاران نخبه داد و با بررسی توان و آمادگی آنها با مردم شفاف صحبت کرد. مطمئنا اگر واقعیت ها و موجودیت ما به درستی عنوان شود توقع بیجا درست نخواهد کرد و مسایل و مشکلاتی که بعضا شاهد بودیم را تکرار نمی کند.
در ادامه این نشست، نمایندگان فدراسوینها نظرات و پیشنهادات خود را اعلام داشتند و گزارشاتی از روند برپایی اردوها ، آمادگی ورزشکاران خود و موقعیت نیمی در بین کشورهای آسیایی و شرکت کننده در این دوره از بازیها ارائه دادند.
از موارد مهمی که در ادامه این نشست مطرح و در خواست شد، حمایت هر چه بیشتر کمیته ملی المپیک از اردوهای آماده سازی، اجاره یک هواپیمای چارتر و اختصاصی برای اعزام کاروان،تعیین تکلیف برای اعزام تیم کوراش یا کشتی با کمربند از بین دو فدراسیون رزمی و همگانی و اعزام نفرات و تیمهایی که توان کسب مدال دارند می توان نام برد.
۲۱ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۹:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.