علی نژاد: تمام قدرت های ووشوی جهان آسیایی هستند

علی نژاد: تمام قدرت های ووشوی جهان آسیایی هستند
رشته ووشو با شانس 12.5 درصدی خود برای پیوستن به رشته های المپیکی برای اولین بودن در این رشته برنامه ریزی می کند .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، مهدی علی نژاد در نشست خبری صبح امروزخود اظهار داشت: از بین تیم های اول تا چهاردهم مسابقات جهانی روسیه، دوازده تیم آسیایی بودند که این مسئله نشان می دهد بخش اعظمی از قدرت ووشوی جهان در این قاره است.
وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص المپیکی شدن رشته ووشو اظهار داشت : رشته ورزشی ووشو یکی از 8 رشته ای است که برای المپیکی شدن تلاش می کند و شانسی 12.5 درصدی برای این مهم دارد ، البته این در حالی است که این رشته بسیاری از شاخص های المپیکی شدن را داراست .
وی  در ادامه افزود: اعضای کمیته بین المللی المپیک متشکل از 125 عضو سال آینده در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد .
رئیس فدراسیون ووشو با اشاره به اهمیت  مسابقات ماکائو اظهار داشت : این مسابقات به دلیل حضور ناظران و بازرسان  ویژه کمیته ملی المپیک و نظر کارشناسانه آنها برای المپیکی شدن این رشته  اهمیت این مسابقات را چندین برابر می کند .
وی ادامه داد:پس از بازی های آسیایی گوانگجو برنامه ریزی خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در ویتنام و مسابقات جوانان جهان در ماکائو آغاز کردیم تا به هدف خود که رسیدن به مدال های متعدد در بازی های آسیایی اینچئون است نزدیک شویم.
علی نژاد با اشاره به اینکه 21 کشور در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام حضور داشتند گفت: اردوی سه ماهه ای که دو هفته آن در چین برگزار شد برای تیم در نظر گرفتیم و مسابقات جام پارس را نیز به عنوان یک دیدار تدارکاتی خوب برگزار کردیم.
وی عنوان کرد: در دوره های قبلی مسابقات قهرمانی آسیا حداکثر یک یا دو مدال طلا کسب می کردیم و در دوره گذشته این مسابقات در سال 2008 ماکائو به مقام پنجم رسیده بودیم اما امسال با تلاشی که در جامعه ووشو انجام شد به نایب قهرمانی آسیا رسیدیم.
نایب رییس کنفدراسیون ووشوی آسیا با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری وسیعی در برخی کشورها برای رسیدن به موفقیت در این رشته صورت گرفته است ادامه داد: کره جنوبی به عنوان میزبان بازی های آسیایی آینده به همراه هند سرمایه گذاری خوبی در این ورزش داشته اند و حتی کره ای ها از فدراسیون ایران درخواست مربی کرده اند و باید به این جمع تیم های مطرحی همچون ماکائو، هنگ کنگ، ویتنام و فیلیپین را هم اضافه کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می توان به قهرمانی های متوالی چین پایان دهد؟ گفت: برای قهرمان شدن نیاز به کار ویژه، سرمایه گذاری و برنامه ریزی داریم که به تنهایی از عهده فدراسیون ووشو بر نمی آید و باید دیگر ارگان ها نیز ما را همراهی کنند. ووشو در چین 5 هزار سال قدمت دارد و 160 میلیون نفر در این کشور ووشو کار هستند.
علی نژاد درباره عملکرد مربیان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: محمدرضا جعفری به عنوان سرمربی و همکارانش جواب اعتماد ما را به خوبی دادند و از تجاربی که سال ها از حضور در کنار مربیان چینی کسب کرده بودند استفاده کردند. این مربیان توانمند هستند اما اگر شرایط جذب مربی درجه یک چینی فراهم شود حتما این کار را انجام خواهیم داد.
رییس فدراسیون ووشو درباره عملکرد ضعیف تیم تالو در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: فرشاد عربی و احسان پیمبری عملکرد خوبی در این رقابت ها داشتند و اگر ناداوری نبود مدال های بهتری کسب می کردند اما از نمایش علی وطن خواه رضایت نداشتیم.
وی درباره انتقاداتی که از تعداد کم مبارزات در این رقابت ها مطرح می شد گفت: در دوره های گذشته با همین تعداد کم مبارزه تیم ایران نمی توانست موفقیتی کسب کند. در بخش ساندای مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل تعداد کم نفرات شرکت کننده کسب مدال آسان است اما رسیدن به مدال طلا کار بسیار سختی است که ما این کار را به خوبی انجام دادیم.
عضور هیات رییسه فدراسیون بین المللی ووشو درباره شرایط این رشته ورزشی برای حضور در بازی های المپیک گفت: برخی این نکته را مطرح کرده اند که به دلیل استقبال کم کشورها در مسابقات قهرمانی آسیا این رشته المپیکی نمی شود. درحالی که در مسابقات قهرمانی آسیای رشته هایی همچون کشتی و تکواندو نیز در شرکت کنندگان با کسب سه پیروزی قهرمان می شوند.
وی افزود: 145 کشور عضو فدراسیون بین المللی ووشو هستند و این ورزش یکی از هشت رشته ای است که برای ورود به المپیک 2020 تلاش می کند. در ضمن باید توجه کنیم که برای حضور کی ورزش در بازی های المپیک نمایندگان کمیته بین المللی المپیک تصمیم گیری می کنند نه برخی از دوستان.



۱۸ شهریور ۱۳۹۱ ۱۳:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.