تیم ملی ب ایران به مقام دوم جام کنفدراسیون والیبال آسیا دست یافت

تیم ملی ب ایران به مقام دوم جام کنفدراسیون والیبال آسیا دست یافت
تیم ملی والیبال "ب" ایران در فینال رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا با نتیجه 3بر یک از چین مغلوب شد و نقره گرفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، تیم ملی والیبال "ب" ایران در فینال رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا به مصاف چین رفت. پیش از این دو تیم ایران و چین در مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر رفته بودند که ایران در آن مسابقه با نتیجه 3بر2 پیروز شده بود.
پیش از آغاز این دیدار با رایزنی علی رجبی نماینده وزارت ورزش در کاروان اعزامی به این رقابت‌ها موسیقی "وطنم" از سالار عقیلی در سالن طنین انداز شد و حال و هوای خاصی به بازیکنان داد. تیم ایران را در آغاز این دیدار بازیکنانی چون سلیمانی، سجادی، کریمی، مباشری، جدیدی، وادی و رحیمی بازی به میدان رفت.
ست نخست:
تیم ملی والیبال ایران در شروع خیلی خوب کار نکرد و چند اشتباه سهوی موجب شد تا حریف خیلی زود سه امتیاز جلو بیافتد. آبشارهای بلند قامتان چینی به سختی توسط دریافت کننده‌های ایران مهار می‌شد . همین موضوع اجازه نمی داد توپ‌های سالم به پاسور برسد و در نهایت قدرتی‌زن‌های ایران نیز از کار می افتادند. به نظر می رسید تیم ایران قدری حریف را دست کم گرفته است. البته هیچ کس از تیم دوم ایران انتظار نداشت تا در فینال چین یکی از قدرت های اول آسیا را شکست دهد. وادی که در ست نخست نمایش خیلی خوبی نداشت در نهایت با فریدی تعویض شد. تیم ایران که در ست نخست باری چندان دلچسبی را ارائه نداد در نهایت با امتیاز 25-18 تسلیم شد.
ست دوم:
در ست دوم هم برتری با تیم چین بود. بازیکنان ایران خیلی ضعیف کار نمی‌کردند اما انصافا چین تیم قدرتمندی بود. ژانگ در پشت خط و لیانگ در پست حمله سرعتی امان خط دفاعی ایران را بریده بودند. سهیل احمدی هم به زمین رفت تا مگر خط دفاع روی تور ایران تقویت شود. سجادی و آبشارهای خوب او تنها بارقه‌های امید تیم ایران در ست دوم بود. در حالی که تیم ایران تقریبا هیچ ساختار مشخصی در برابر حملات چین نداشت با نتیجه 25-14 مغلوب حریف شد.
ست سوم:
در ست سوم ملی‌پوشان ایران خوب می‌دانستند دیگر فرصت تعلل ندارند. بازیکنان ایران هر چه در توان داشتند در ست سوم رو کردند. درحالی که هوادان ویتنامی حاضر در سالن ایران را تشویق می‌کردند یک حماسه در حال شکل گرفتن بود. تیمی که به نظر نمی رسید در برابر چین حرفی برای گفتن داشته باشد به بازی برگشت. آبشارهای خوب سجادی و قلی‌زاد ایران را به بازی برگرداند. بازیکنان ایران حریف را به توپ بستند. ایران 16 بر 6 از چین جلو بود و به سختی از ارتش سرخ انتقام می‌گرفت. تک تک بازیکنان ایران در این ست ستاره بودند. قلی زاد، احمدی، سلیمانی رحیمی همه همه بی نقص بازی‌ می‌کردند. ایران ست سوم را با امتیاز 25-13 برد و انتقام ست قبل را گرفت.
ست چهارم:
در ادامه دیگر هیچ چیز نمی توانست جلوی موج حملات تیم ایران را بگیرد. سلیمانی امتیاز آور ترین بازیکن این مسابقات با هوشمندی خوب به راحتی خط دفاعی حریف را فریب می‌داد. تیم ایران که در دو ست نخست خیلی قدرتمند ظاهر نشده بود در ست سوم و چهارم به بازی برگشته بود و اقتدار واقعی خود را به رخ حریفان می‌کشید. تیم ایران با آبشار زیبای سجادی وقت استراحت فنی دوم را هم با 4 امتیاز اختلاف به سود خود تمام کرد. مهرانپور همزمان با آنالیز تدابیر تاکتیکی حریف با فریادهایش نکته‌های فنی لازم را گوش ‌زد می‌کرد. وکیلی نیز در کنار زمین مدام با بازیکنان صحبت می‌کرد. تیم چین نمی خواست کار به گیم آخر بکشد. سجادی بدون تردید یکی از بهترین‌های بازی امروز بود که از گوش چب همه پاس های وادی را به امتیاز تبدیل می‌کرد. تیم ایران در این دیدار خوب بازی کرد اما در نهایت با امتیاز 31-29 مغلوب شد.

در نهایت این دیدار با نتیجه 3بر یک و امتیاز‌های (25-18 ، 25-14 ، 25- 23 ، 31-29  ) به سود ایران تمام شد. بدین ترتیب چین برای نخستین بار جام کنفدراسیون آسیا را فتح کرد.
در سایر دیدارهای امروز نیز استرالیا با نتیجه 3بر صفر و امتیازهای 25-22، 25-21 و 25-17 میانمار را شکست داد و هفتم شد. همچنین دو تیم کره جنوبی و ویتنام برای تعیین رتبه های پنجم و ششم برابر یکدیگر به میدان رفتند که شاگردان پارکی‌وون 3بر صفر میزبان مسابقات را شکست دادند. کره جنوبی این دیدار را با امتیازهای 25-22، 25-18 و 25-19 به سود خود تمام کرد.
تیم‌های مدعی ژاپن و هند نیز برای کسب عنوان سومی برابر هم به میدان رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه 3بر یک و امتیازهای 25-16، 18-25، 20-25، 21-25 به سود ژاپن تمام شد.

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.