تیم نوجوانان شطرنج ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم نوجوانان شطرنج ایران نایب قهرمان جهان شد
برای اولین بار در تاریخ شطرنج کشور تیم نوجوانان ایران با کسب 28.5 امتیاز در رقابتهای المپیاد زیر 16 سال جهان به مقام نایب قهرمانی دست یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این رقابتها 30 تیم از کشورهای مختلف دنیا حضور داشتند که در استانبول ترکیه به رقابت با یکدیگر پرداختند.

تیم شطرنج کشورمان نیز در این مسابقات با ترکیب نیما جوانبخت، امیر کوثری نیا، فرزاد بلورچی، سید خلیل موسوی و شاهین لرپری زنگنه به سرمربیگری استاد بین المللی خسرو شیخ هرندی حضور داشت.

در پایان 10 دور برگزاری این رقابتها تیم ایران با کسب 28.5 امتیاز در مجموع موفق شد عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

این مقام در حالی حاصل شد که تیمهای روسیه، هندوستان و ارمنستان قدرتهای برتر شطرنج دنیا در این مسابقات حضور داشتند و تیم ایران نیز تنها با 0.5 امتیاز اختلاف از روسیه قهرمانی را با نایب قهرمانی تعویض کرد.

در دور دهم تیم کشورمان متشکل از نیما جوانبخت، امیر کوثری نیا، فرزاد بلورچی و شاهین لرپری زنگنه برابر تیم لهستان قرار گرفت و با نتیجه 2.5 بر 1.5 حریف خود را شکست داد.

در این دیدار نیما جوانبخت روی میز یک برابر حریف خود پیروز شد، امیر کوثری نیا روی میز دو برابر حریف خود شکست خورد، فرزاد بلورچی روی میز 3 برابر حریف خود به برتری دست یافت و روی میز چهار، شاهین لرپری زنگنه مقابل حریف خود مساوی کرد.

گفتنی است تیم روسیه با کسب 29 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و قهرمان مسابقات شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.
۱۶ شهریور ۱۳۹۱ ۰۸:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.