چند خبرکوتاه از ساواته؛کسب مدال برنز جهانی توسط عسگری

چند خبرکوتاه از ساواته؛کسب مدال برنز جهانی توسط عسگری
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از انجمن ساواته ایران، در جریان مسابقات جهانی 2012ساواته به میزبانی شهر پلوودیف افسانه باقری قائم مقام انجمن ساواته ایران به عنوان عضو کمیته بانوان فدراسیون بین المللی انتخاب شد.

همچنین حمیدرضا حصارکی، رییس انجمن ساواته ایران به مدت 4 سال در سمت عضویت هیات رییسه و نایب رییسی فدراسیون بین المللی ساواته ابقا شد.
براساس رای گیری انجام شده و طرح فدراسیون بین المللی در جهت توسعه بیشتر این رشته رزمی در جهان، حصارکی و نمایندگانی از فرانسه و کامرون، به عنوان نواب رئیس فدراسیون بین المللی ساواته معرفی شدند.

از طرفی در جریان مجمع عمومی فدراسیون بین المللی ساواته به میزبانی شهر پلوودیف بلغارستان، به پیشنهاد حصارکی نایب رییس فدراسیون بین المللی و تصویب هیات رییسه دکتر لطفعلی پورکاظمی به مدت چهار سال به عنوان عضو کمیته تخصصی مبارزه با دوپینگ منصوب شد.

این جایگاه ارزشمند بین المللی در شرایطی حاصل شد که پیش از این در اختیار صربستان قرار داشت. فدراسیون بین المللی ساواته برنامه های ویزه ای را برای مبارزه با دوپینگ و همکاری با وادا در دست اقدام دارد.

همچنین در جریان رقابت های جهانی 2012 بلغارستان مسعود عسکری ملی پوش شایسته وزن 75- کیلوگرم پس از قرعه استراحت در دور نخست به مصاف حریف قدرتمند بلژیکی رفت و با رای داوران در پایان سه راند برنده این فینال زودهنگام شد.


وی در ادامه از سد حریف قدرتمند ایتالیایی گذشت و در بازی سوم ساواته کار ژاپنی را مغلوب کرد.

عسکری در مسابقه سرنوشت ساز مرحله نیمه نهایی با وجود انجام یک بازی فنی قابل قبول برابر حریف با تجربه صربستانی به دلیل ناداوری مشهود، مانند دو ملی پوش دیگر ایران این بازی را واگذار کرد و به مدال برنز این وزن رسید.

پیش از وی حمزه مرادیان در وزن 70- کیلوگرم با برد مقابل المان، کروواسی و باخت جنجالی مقابل ایتالیا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد که در این مرحله مقابل حریف صرب شکست خورد و از کسب مدال بازماند.

عرفان قندی نیز در وزن 80- کیلوگرم پس از شکست مقابل حریف الجزایری که در پایان عنوان قهرمانی را از ان خود ساخت به ترتیب مقابل اوکراین، اسلوواکی و فنلاند به سه پیروزی ارزشمند دست یافت، اما در بازی حساس کسب مدال مقابل حریف سرشناس فرانسوی شکست خورد تا در یک قدمی کسب مدال از دستیابی به عنوان جهانی بازبماند.

در این دوره 200 ورزشکار از 30 کشور جهان حضور داشتند که مدال های طلا بین فرانسه، الجزایر و صربستان تقسیم شد.

گفتنی است از بین سه کشور اسیایی ایران، چین و ژاپن، تنها ایران موفق به کسب مدال در رده مردان شد. کشورهای با سابقه ای مانند ایتالیا و روسیه نیز به تک مدال برنز در رده مردان بسنده کردند.

گفتنی است، تیم ملی دو نفره ساواته ایران در مسابقات جهانی 2010 پاریس توسط مهدی میان محله در 56- و حامد متین فر در 70- کیلوگرم، موفق به کسب دو مدال برنز شده بود.

۱۳ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.