فدراسیون جهانی والیبال: ایران با مربی افسانه ای خود برای صعود به لیگ جهانی 2013 تلاش می کند

فدراسیون جهانی والیبال: ایران با مربی افسانه ای خود برای صعود به لیگ جهانی 2013 تلاش می کند
سایت فدارسیون جهانی والیبال نوشت: ایران با مربی افسانه ای خود برای کسب جایگاه در لیگ جهانی 2013 تلاش می کند. سازماندهی عالی، تمرینات متعادل و بدون اتلاف وقت و همخوانی با والیبال مدرن جهان از وی‍ژگی های تمرینات "خولیو ولاسکو" سرمربی تیم ملی والیبال ایران است .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال،  زورزی" در این گزارش که پیش از فرارسیدن مسابقات انتخابی لیگ جهانی منتشر شده است، در مورد ولاسکو می افزاید: تیم ملی والیبال ایران با مربی افسانه ای خود برای کسب جایگاه در لیگ جهانی 2013 تلاش می کند.
وی که اخیر سفری به ایران داشت، در این گزارش تاکید می کند، من فکر می کردم که بعد از فوتبال این والیبال است که نقش مهمی را در ورزش این کشور بازی می کند و طرفداران زیادی را در ایران به خود اختصاص داده است.
ایران دارای لیگ حرفه ای و قدرتمندی است که به نام لیگ برتر شناخته می شود و دارای سالن های مجهزی است که توانایی برگزاری مسابقات مهمّی را در خود داراست.
والیبال در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است .اگرچه به پیشرفت های بیشتری در زمینه های تکنیکی و سازمانی نیاز دارد.
اسپانسرهای زیادی برای ورزش در ایران وجود دارند و سال گذشته برای اولین بار یک باشگاه خصوصی به نام کاله از آمل قهرمان لیگ برتر ایران شد.
باشگاه ها در بستن قراردادهای با بازیکنان بزرگ موفق عمل می کنند. تیم ها اجازه دارند از دو بازیکن خارجی استفاده نمایند که معمولاً از بلغارستان هستند. استفاده از بازیکنان خارجی در پیشرفت والیبال ملی نیز موثر خواهد بود چرا که به بازیکنان اجازه می دهد که تکنیکها و روش های دیگر را نیز تجربه کنند و یاد بگیرند.
"زورزی" در ادامه این گزارش می افزاید: ولاسکو در ایران شخصیت محبوبی به شمار می رود و یک چهره محبوب است. قهرمانی در مسابقات آسیایی و شکست دادن تیم هایی مانند صربستان، لهستان و آرژانتین در سال 2011 توجهات جهانی بسیاری را به او و تیم ملی والیبال ایران معطوف کرده است.
هر جا که ولاسکو پا بگذارد مردم او را می شناسند. در استادیوم های ورزشی به محافظ نیاز دارد تا او را در برابر هیجانات طرفدارانش محافظت کند. همچنین در خیابان های تهران مردم همیشه او را متوقف می کنند و به او تبریک می گویند.
خولیو همه ی اینها را جزو برنامه ها و وظایف خود می داند و تمام تلاش خود را خواهد کرد تا انتظارات به جوش آمده مردم را جوابگو باشد و البته آن را در سطح معتدل نگه دارد.
او تیم جوانی دارد که از نظر فیزیکی بسیار قدرتمند هستند ولی تجربه بین المللی زیادی ندارند. او به خوبی می داند که کارهای پایه ای و تکنیکی بسیاری وجود دارد مانند دریافت ها که باید انجام شود.
خولیو ولاسکو در زمین مسابقه بیشتر روی راه حل اندیشمندانه تاکید دارد در صورتیکه خیلی از بازیکنان ایرانی روی قدرت خود تکیه می کنند و غالباً تلاش می کنند که با قدرت توپ را رد کنند که در بسیاری از لحظات غیر ضروری به نظر می رسد.
تمرینات ولاسکو با تیم ایران در نوع خود بسیار جالب است، سازماندهی عالی، تمرینات متعادل و بدون اتلاف وقت، هرکسی در تیم از بازیکنان گرفته تا دستیاران به خوبی وظیفه خود را می دانند.
در تمام این سالها خولیو خود را به روز نگه داشته و با روش ها و تمرینات والیبال مدرن به خوبی پیش رفته است. این روزها او تمایل دارد با روش متفاوتی با تیم خود کار کند که در واقع بجای تمرکز بر تمرینات فردی بیشتر روشهای جهانی را پیش بگیرد.
آنچه که تغییر نکرده است، شور او در تشویق و کمک کردن بازیکنان برای پیشرفت هرچه سریع تر آنها می باشد، همانگونه که در ایتالیا بازیکنان را ترغیب به این کار می کرد.

    

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.