بررسی نحوه برگزاری ووشو در بازیهای آسیایی اینچئون و حضور در المپیک 2020 در جلسه هیات رییسه آسیا

بررسی نحوه برگزاری ووشو در بازیهای آسیایی اینچئون و حضور در المپیک 2020 در جلسه هیات رییسه آسیا
سی و هفتمین جلسه هیات رییسه ووشوی آسیا با حضور کلیه اعضا از جمله دکتر مهدی علی نژاد رییس فدراسیون ووشوی ایران و نایب رییس کنفدراسیون آسیا در شهر هوشی مینه ویتنام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ،درابتدای این جلسه موروئوکا دبیر کل ژاپنی هیات رییسه ووشوی آسیا فعالیت فدراسیون ووشوی آسیا در یک سال گذشته را تشریح کرد.
در ادامه یوزای چینگ رییس چینی فدراسیون ووشوی آسیا و جهان آخرین فعالیتهای صورت گرفته در ووشو را بیان کرد و اظهار داشت به زودی دفتر فدراسیون جهانی از پکن به شهر لوزان سوییس منتقل خواهد شد.
وی اذعان داشت فعالیتهایی جهت ورود ووشو به المپیک 2020 صورت گرفته و به زودی  و در قالب هیاتی 6 نفره با مسئولان IOC نشستی را برگزار خواهند کرد و این اقدامات را منعکس خواهند نمود البته گروهی هم از کمیته بین المللی المپیک در رقابتهای جهانی جوانان در ماکائو جهت بازدید و بررسی مسابقات ووشو حضور خواهند یافت.
در ادامه این جلسه  پروفسور هوانگ رییس فدراسیون ووشوی ویتنام و نایب رییس آسیا در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که از فردا اغاز می شود توضیحاتی را ایراد نمود.
کاماچو رییس فدراسیون ووشوی ویتنام در ادامه در خصوص نحوه اماده سازی این کشور جهت برگزاری مسابقات جوانان آسیا در سال 2013 گزارشی را ارائه داد.
این رقابتها از تاریخ 29 مرداد تا 4 شهریور سال 92 در مانیل پایتخت فیلی پین برگزار خواهد شد.
کاماچو همچنین از دکتر علی نژاد دعوت به عمل آور د تا در مراسم افتتاحیه محل جدید فدراسیون این کشور در تاریخ 15 نوامبر در مانیل حضور پیدا کند.
اما مهترین بحث این نشست در خصوص بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی بود و مقرر شد فدراسیون آسیایی ووشو تلاش کند تا 15 مدال طلا،15 نقره و 22 برنز ووشو با همان وزنهاای ساندا و فرمهای تالو باقی بماند.
در این راستا روز 6 شهریور رییس کمیته فنی و دبیرخانه ووشوی آسیا به اینچئون سفر خواهند کرد و با سازمان برگزاری این رقابتها جلسه برگزار می کنند.
اما در این نشست دکتر علی نژاد پیشنهاد داد تا تعداد ورزشکاران ووشو در اینچئون از 13 نفر به 10 نفر تقلیل یابد که این مورد با موافقت اعضای هیات رییسه همراه شد.دلیل ارائه این پیشنهاد از سوی ایران تقسیم مدالها بین همه کشورها است.
رییس فدراسیون ووشوی ایران که هدایت فدراسیون غرب آسیا را نیز عهده دار است در این جلسه همچنین از فعالیتهای یکساله فدراسیون ووشوی غرب آسیا و برگزاری دومین دوره رقابتهای این منطقه که چندی پیش در زنجان برگزار شد گزارشی را ارائه نمود.
در پایان این نشست مقرر شد که جلسه بعدی هیات رییسه اسیا 30 مرداد سال 92 در شهر مانیل پایتخت فیلی پین برگزار شود.   

۳۱ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.