پایان المپیک سی و ام؛کاروان ورزش ایران در مراسم اختتامیه المپیک رژه رفت(850)

پایان المپیک سی و ام؛کاروان ورزش ایران در مراسم اختتامیه المپیک رژه رفت(850)
کاروان ورزش کشورمان در مراسم اختتامیه سی امین دوره بازیهای المپیک رژه رفت و در جایگاه ویژه مستقر شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی به لندن، مراسم اختتامیه سی امین دوره بازیهای المپیک بامداد امروز دوشنبه در ورزشگاه المپیک آغاز شد و کاروان ورزشی کشورمان هم در کنار سایر تیم های شرکت کننده از مقابل جایگاه رژه رفت. کاروان ورزش ایران با روبان مشکی در این مراسم حضور پیدا کرد تا با هموطنان زلزله زده آذربایجانی ابراز همدردی کند. اعضای تیم ملی کشتی آزاد و برخی مسئولان ورزش ایران در این مراسم رژه رفتند.

در این مراسم که بطور زنده از شبکه های مختلف تلویزیونی در سراسر جهان پخش می شود، بیش از 80 هزار نفر تماشاگر و ورزشکار و دهها نفر از سران و مقامات ارشد کشورهای مختلف در ورزشگاه اصلی بازیهای المپیک حضور دارند.

علاوه بر برنامه های متنوع آتش بازی و سرگرمی، چندین گروه موسیقی نیز برای حاضران برنامه اجرا کرده و تیم های ورزشی کشورهای مختلف نیز در ورزشگاه رژه رفتند.

بر اساس یک رسم سنتی، در مراسم اختتامیه ورزشکاران کشورهای مختلف به طور جداگانه رژه نمی روند بلکه برای نشان دادن اتحاد و دوستی، با هم وارد ورزشگاه شده و از مقابل تماشاگران و مسئولان مسابقات رژه می روند.

در این بخش از مراسم ابتدا پرچمداران کشورهای مختلف در کنار یکدیگر و پیشاپیش سایر ورزشکاران وارد ورزشگاه می شوند و به دنبال آنان، دیگر ورزشکاران در کنار هم رژه می روند.

کمیل قاسمی کشتی گیر وزن 120 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد، پرچمدار کشورمان در این مراسم است.

در پایان مراسم اختتامیه، بوریس جانسون شهردار لندن، پرچم بازیهای المپیک را به رییس کمیته بین المللی المپیک تحویل می دهد و او نیز این پرچم را تحویل شهردار شهر ریودوژنیروی برزیل به عنوان میزبان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک می دهد.

سپس مشعل بازیها که طی 15 روز گذشته در ورزشگاه اصلی المپیک روشن بوده، خاموش می شود و ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک پایان رسمی بازیهای لندن را اعلام می کند.

بیش از چهار هزار نفر داوطلب، مراسم اختتامیه المپیک 2012 لندن را اجرا می کنند که 380 نفر از آنان از دانش آموزان مدارس شرق لندن واقع در نزدیکی دهکده بازیها انتخاب شده اند.

 

 کاروان ورزش کشورمان که شامل مسئولان وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک،تیم های ملی تکواندو ،کشتی آزاد ،قایقرانی و خبرنگاران می شود بامداد سه شنبه ساعت 1:15 دقیقه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)می شوند.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۲:۰۰

نظر مخاطبان

آلاء احسانی
۱۳۹۱/۰۵/۲۴
4
2
1

تشکر می کنم از همه ی عوامل این سایت و به روز بودنشان فقط خواهشمندم از فیلم های موجود و مرتبط با اخبار در سایت استفاده شود، تا بازدید کنندگان بیشتری را به خود جلب کند!


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.