سروت تزگل حریف فینال معتمد در یک نگاه(723)

سروت تزگل حریف فینال معتمد در یک نگاه(723)
محمد باقری معتمد در حالی باید در مسابقه فینال به مصاف تزگل ترکیه ای برود که بدون تردید کار سختی برابر این تکواندو کار با تجربه ترک خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛تکواندو ترکیه طی سالهای اخیر اگر چه تیم ملی یکدستی نداشته است ولی از وجود ستارگانی در ترکیب اصلی خود همچون تزگل بهره می برد که برای هر حریفی خطر ناک هستند بخصوص که این تکواندو کار ترکیه ای راه مسابقه دادن و امتیاز گرفتن از تکواندو کاران ایرانی را بلد است و به همین دلیل محمد باقری معتمد مسابقه سختی با وی در فینال خواهد داشت.

این حریف نامدار ترکیه ای
سروت تزگول: (26/09/1988)
علاقه زیادی به شرکت در تورنمنت های کشور آلمان دارد! نفر سوم المپیک پکن، اولین مدالش را سال 2003 در تورنمنت نوجوانان شهر بن آلمان گرفت که طلا بود کسب کرد.
نماینده ترکیه در وزن دوم المپیک لندن، در سالهای 2004، 2005، 2006 و 2007 هم چهار مدال طلای نوجوانان و بزرگسالان در آلمان بدست آورد.
سروت در سال 2005 قهرمان اروپا در مسابقات تابو شد اما پس از آن در رقابتهای اروپایی و جام جهانی 2006 تایلند نتیجه نگرفت و حذف شد.
جالب اینکه  این مبارز انرژیک در مسابقات جهانی 2007 چین مبارزه دور یک هشتم نهایی خودرا به محمد باقری معتمد 9 – 10 باخت و از گردونه رقابتها خارج شد.
تزگول در رقابتهای کسب سهمیه المپیک 2008 پکن هم یک – 3 مغلوب ایدولیو ایسلاس مکزیکی شد تا از مسابقات منچستر حذف شود. سروت بعد از کسب سهمیه حضور در المپیک از طریق مسابقات قاره اروپا در المپیک خوش شانس بود که برنز گرفت. این مبارز بعد از اینکه در دور دوم به سون کره ای باخت، دنیس بکر هلندی را 3 – 2 برد و برای بدست آوردن گردن آویز برنز یک – صفر پتر لوپز پرویی را شکست داد.
در رقابتهای جهانی 2009 دانمارک تزگول پس از پیروزی 9 – 2 مقابل ابولبیده اردنی و شکست 7 – 3 لی کره ای در دور چهارم به پای فینال رسید اما آنجا 3 – 4 متهور درایت محمد باقری معتمد شد و به کسب مدال برنز رضایت داد.
سروت سال 2010 را با طلای مسابقات قهرمانی  اروپا در سن پترزبورگ پشت سر گذاشت.
این مبارز ترک در سال 2011 بالاخره قهرمان جهان شد. او در پای فینال مارتین استامپر انگلیسی را 15 – 2 مغلوب کرد تا در دیدار نهایی با زحمت و دشواری 9 – 8 محمد باقری معتمد را شکست دهد که البته در این باخت خود معتمد هم بی تقصیر نبوده است. دارنده مدال برنز المپیک پکن در مسابقات کسب سهمیه المپیک لندن هم قدرتمند نشان داد و توانست در پای فینال دیگو سیلوای برزیلی را 13 – یک مغلوب کند.
البته در دیدار نهایی دوباره میلی متری از سد محمد باقری معتمد گذشت. هر چند که معتمد آسیب دیده بود و نمی توانست کارایی لازم را داشته باشد. تزگول در منچستر 2012 هم قهرمان شد تا کسب سومین مدال طلای اروپایی اش را جشن بگیرد.
خصوصیات فنی: بسیار انرژیک است و پس از زدن ضربات متعدد، ریکاوری خوبی دارد. وقتی پای چپش عقب باشد، دیچاگی های چپ عالی می زند. توان بدنی بالایی دارد و همین سبب می شود تا غریزی کار کند. در مصاف با سروت نباید عقب کشید چون آنقدر توانمند است که به راحتی 20 پا پی در پی بزند. یک مبارز در تقابل با سروت باید فکر کند پشتش دیوار است و نمی تواند عقب برود! بردن از سروت یک هنر است که قطعاً این هنر در خدمت محمد باقری معتمد است اما به شرطی که به وی فضا برای ضربه زدن ندهد.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۱ ۲۲:۰۲

نظر مخاطبان

s
۱۳۹۱/۰۵/۲۰
0
0
0

واقعا بدترین بازی های تکواندو محمد باقری معتمد را دیدیم و اصلا مدال حق بازی هایی که انجام داد نبود و بیشتر شانس داشت.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.