میرزاآقابیگ: تکلیف برگزاری یا تعویق مسابقات هفته آینده مشخص می‌شود

میرزاآقابیگ: تکلیف برگزاری یا تعویق مسابقات هفته آینده مشخص می‌شود
دبیر ستاد برگزاری دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، فدراسیون پزشکی ورزشی و نمایندگان فدراسیون های بین المللی ،آسیایی و آفریقایی به منظور بررسی برگزاری یا تعویق دومین دوره این بازی‌ها خبر داد.

حسن میرزا آقابیک پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری که در محل ستاد برگزاری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: با توجه به مسوولیت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت کشور، کارگروهی با حضور کارشناسان این وزارتخانه و نمایندگان فدراسیون پزشکی ورزشی تشکیل شده تا پس از هماهنگی با نمایندگان فدراسیون های بین المللی که قرار است از امروز وارد تهران شوند،درباره تعویق و یا عدم تعویق بازیهای همبستگی نظر نهایی صادر شود و بر این اساس فعلا بازی‌ها در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ بر برخی ادعاها مبنی بر اینکه ایران مایل به برگزاری این مسابقات نیست، تصریح کرد: به طور قطع اعلام می‌کنم که نظر دولت محترم برگزاری این مسابقات در تاریخ مقرر است اما موضع سلامت مردم بسیار حائز اهمیت است به طوری که مراسم حج را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. بی تردید این به معنای آسیب پذیر بودن کشورمان نیست و در عین حال ورود حدود 7 تا 8 هزار ورزشکار خارجی در ایران بسیار حساس است. در نتیجه نظر ما در این رابطه نظر وزارت بهداشت خواهد بود که قرار است تا آخر هفته آینده به صورت رسمی و نه شفاهی اعلام شود.

دبیر ستاد برگزاری دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در عین حال خاطر نشان کرد: چنانچه این بازیها به تعویق بیفتد پیش بینی ما این است که فروردین یا اردیبهشت سال آینده تاریخ جدید برگزاری مسابقات باشد.

میرزاآقابیک در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است میزبانی این مسابقات از جمهوری اسلامی ایران گرفته شود، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی رخ نخواهد داد همان طور که پیش از این شاهد تعویق چندباره بازی‌های رزمی در کشور تایلند بودیم و چنین اتفاقی رخ نداد.

وی درباره آمادگی کشورمان برای میزبانی این دوره از مسابقات تصریح کرد: هیچ گوه مشکلی به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در راه میزبانی مسابقات نداریم و همان طور که گفتم اگر وزارت بهداشت برگزاری این مسابقات را بلامانع بداند آمادگی کامل انجام این مهم را داریم.

دبیر ستاد برگزاری دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حضور 44 کشور در این دوره از بازی ها قطعی شده است، خاطر نشان کرد: همان طور که شورای المپیک آسیا و همچنین کمیته بین المللی المپیک برای حضور کشورهای کم بضاعت تسهیلاتی را به منظور شرکت در این مسابقات در نظر می گیرند ما هم در نظر داریم برای حدود 20 کشور کم بضاعت مسلمان تسهیلاتی نظیر تهیه بلیط برای حدود 6 ورزشکار آنها در نظر بگیریم تا شاهد حضور اکثر قریب به اتفاق کشورهای اسلامی در این مسابقات باشیم. این در حالی است که بعضی منتقدان که مسایل سیاسی را وارد مقوله ورزش می کنند از این اقدام شایسته کشورمان تعبیرات ناخوشایندی می‌کنند که به هیچ وجه شایسته نیست و این اقدام را باید دیپلماسی ورزش دانست .همان طور که بکن بائر همه کشورهای راه یافته به جام جهانی را شخصا به آلمان دعوت کرد ما هم باید مقدمات حضور همه کشورهای سالامی را فراهم کنیم.

وی از برنامه ریزی دقیق ، منسجم و استاندارد برای توزیع مدال در این دوره از مسابقات خبر داد و اضافه کرد: هر چند امکانات مالی ما قابل مقایسه با بازیهای آسیایی دوحه و همچنین المپیک پکن نیست، با این حال برنامه ریزی دقیق با مسوولیت محمود خسروی وفا رییس فدراسیون جانبازان و معلولین به منظور انجام با شکوه مراسم افتتاحیه صورت گرفته و ضمن آماده سازی ورزشگاه تختی تجهیزات لازم نیز خریداری شده و قطعا شاهد برگزاری مراسم بسیار زیبایی در این زمینه خواهیم بود.

۱۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۳:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.