روح الله نیک پا حریف دور دوم معتمد در یک نگاه(712)

روح الله نیک پا حریف دور دوم معتمد در یک نگاه(712)
محمد باقری معتمد تکواندو کار شایسته کشورمان بعد از برد برابر حریف آفریقای مرکزی در دور دوم با حریف مطرحی از افغانستان مبارزه می کند که بزنر المپیک پکن را در اختیار دارد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛تکواندو افغانستان طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته و در واقع می رود تا تبدیل به یکی از قدرتهای متوسط تکواندو جهان شود که البته در حال حاضر تیم ملی تکواندو افغانستان متکی به تک ستاره هایی همچون نیک پاست.

باید مدالیست افغانستان را جدی گرفت
روح ا... نیک پا: (15/06/1987)
یکی از حریفان سرسخت در 68- کیلوگرم است. روح ا... اولین بار در مسابقات آسیایی 2006 آفتابی شد اما در وزن 58- کیلوگرم نتیجه نگرفت. با این حال دو سال بعد در مسابقات انتخابی المپیک توانست تا فینال مبارزات وزن دوم هوشی مینه پیش برود و سهمیه حضور در پکن را کسب کند. البته نیک پا در آن فینال به بهزاد خداداد باخت و نقره گرفت.
این افغانی در سال 2008 هم نفر سوم آسیا در هنان شد و هم در المپیک پکن  توانست به با ارزش ترین مدال زندگی ورزشی خود یعنی برنز المپیک دست پیدا کند.
نیک پا یک سال بعد در مسابقات جهانی دانمارک تا دور سوم صعود کرد اما آنجا 3 – 8 مغلوب پیتر لوپز پرویی شد. نیک پا در سابقه مسابقات خود چهار مرتبه با ایرانی ها روبرو شده و هر چهار مرتبه باخته است. روح ا... در مسابقات جهانی 2011 کره مبارزه پای فینال را به محمد باقری معتمد 5 – 12 باخت تا برنز بگیرد.
این تکواندو کار افغان در مسابقات انتخابی المپیک باکو دوم نتیجه مبارزه دور یک چهارم نهایی را 4 – 5 به معتهد واگذار کرد. همان طور که در فینال مسابقات آسیایی 2012 ویتنام اردیبهشت امسال به علیرضا نصر آزادانی باخت و دوم شد.
خصوصیات فنی: تجربه حضور در المپیک و کسب مدال در آن را دارد پس به خود باوری و اعتماد به نفس کامل رسیده است. فیزیکی تقریباً مشابه با مبارزان ایرانی دارد. با روحیه است و هیچ وقت یک از پیش باخته نیست. تا آخرین لحظه می جنگد و سعی می کند خودش را «ثابت» کند. مبارزی است که از هر دو پایش خوب استفاده می کند و بی تردید در لندن به دنبال حداقل تکرار برنزش در المپیک قبلی است.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۴۷

نظر مخاطبان

شهرام
۱۳۹۱/۰۵/۲۲
0
0
1

به نظر من حق افغانی بود که برنده شه چون خیلی خوب بازی کرد


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.