نیویورک تایمز: اوج شور ایرانی در شب درخشش سلیمی(678)

نیویورک تایمز: اوج شور ایرانی در شب درخشش سلیمی(678)
موفقیت ورزشکارن وزنه بردار کشورمان در بازیهای المپیک باعث شد تا اکثر سایت های خبری و روزنامه ای بین المللی به تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به تمجید از قهرمانان وزنه‌برداری ایران در رقابت‌های المپیک 2012 لندن پرداخت و نوشت: قوی‌ترین مرد جهان، یک ایرانی 22 ساله است که شب گذشته مدال طلای وزنه‌برداری را در میان ورزشکاران فوق‌سنگین با مجموع 545 پوند به دست آورد. نام این ورزشکار بهداد سلیمی است. او به همراه هموطنش سجاد انوشیروانی با قهرمانی برای مردم کشورشان افتخارآفرینی کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: صدها ایرانی که بسیاری از آنها در انگلیس زندگی می‌کنند، برای تشویق قهرمان خود به سالن آمده بودند و بسیاری از آنها با گفتن کلمه "انشاءالله" امیدوار بودند که ورزشکارشان قهرمان شود. صدها پرچم ایران به اهتزاز در آمده بود و فریاد "بهداد، بهداد" در سالن طنین‌انداز شد. سلیمی که با وجود جوانی مدعی قهرمانی بود، 4 عنوان قهرمانی آسیا و 2 عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد و با وجود ابتلا به آنفولانزا وارد لندن شد که باعث خستگی‌اش در هنگام رقابت‌ها شد.
در چند روز گذشته دیگر وزنه‌برداران در سالن تمرین با حیرت به سلیمی نگاه می‌کردند و دامون کلی از استرالیا در این باره گفت: از کاری که او می‌توانست انجام دهد، حیرت‌زده شدم. این مرد فوق‌العاده است.
سلیمی 2 وزنه دیگر در پیش داشت که 582 پوند را انتخاب کرد تا بتواند رکورد جهان را جابجا کند. رکورد جهان در دستان حسین رضا زاده، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران است. جمعیت 6 هزار نفری با ورود وی روی صحنه به پایکوبی و تشویق پرداختند، اما سلیمی نتوانست وزنه را بالای سر ببرد. جمعیت منتظر آخرین وزنه بودند، اما سلیمی به آنها درود فرستاد و انوشیروانی، هم‌تیمی خود را صدا زد تا با یکدیگر پرچم ایران را در دست بگیرند و جمعیت به تشویق آنها پرداخت. از بلندگوی سالن اعلام شد که سلیمی یک شانس دیگر دارد اما وی به پشت صحنه رفت و حوله‌‌ را دور شانه‌های ستبرش گرفت.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۷:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.