موفقیت لندن؛ باارزش‌تر ازسیدنی بیشتر از هلسینکی(672)

موفقیت لندن؛ باارزش‌تر ازسیدنی بیشتر از هلسینکی(672)
هنوز سی ‏امین دوره بازی‌های المپیک به پایان نرسیده است و برخی از امیدهای مدال‌آوری ایران در این بازی‏ها رقابت‏های خود را آغاز نکرده‏اند با این حال کاروان ورزش ایران تا به امروز بهترین نتیجه در طول ادوار مختلف حضور در المپیک را کسب کرده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی به بازیهای المپیک لندن ،بازی‌های المپیک لندن از امروز چهارشنبه وارد سیزدهمین روز  تا فاصله‌اش را با روز پایانی و برگزاری مراسم اختتامیه کم و کمتر کند. در پنج روز باقی مانده بازی‌های المپیک رقابت‌های زیادی در رشته‌های مختلف پیگیری می‌شود که کاروان ورزش ایران چشم امید به مدال‌آوری توسط ورزشکارانش در برخی از آنها دارد.
محمد باقری معتمد و یوسف کرمی (تکواندو)، رضا یزدانی، مهدی تقوی و صادق گودرزی (کشتی آزاد) از شانس‌های مدال‌آوری در این دوره بازی‌های المپیک هستند که رقابت‌های خود را طی روزهای آینده برگزار می‌کنند. کاروان ایران روی عملکرد موفق این ورزشکاران حساب زیادی باز کرده و این در حالی است که تا به همین جا هم کاروان کشورمان بهترین نتیجه در طول ادوار مختلف بازی‌های المپیک را کسب کرده است.
از مجموع 29 دوره بازی‌های المپیک که تا پیش از المپیک لندن برگزار شد، ورزش ایران در 15 دوره آن حضور داشت. ورزش ایران برای نخستین بار با تنها یک شمشیرباز در المپیک 1900 فرانسه شرکت کرد و آخرین بار هم با 54 ورزشکار در المپیک پیشین شرکت کرد.
در ادوار مختلف حضور در المپیک، ورزش ایران توسط 38 ورزشکار به 48 مدال طلا، نقره و برنز دست یافت که بیشترین آن در المپیک 1952 فنلاند بدست آمد. در این دوره از بازی‌های المپیک کاروان 22 نفره ورزش ایران هفت مدال (سه نقره و چهار برنز) بدست آورد و در رده سی‌ام قرار گرفت. از نظر تعداد مدال این دوره از بازی‌ها بهترین حضور ایران در المپیک به حساب می‌آید.
البته از نظر مرغوبیت مدال کاروان ورزش ایران در المپیک 2000 سیدنی بهترین حضور را داشت. سه مدال طلا و یک برنز و جایگاه بیست و نهمی حاصل
کاروان ورزش ایران در فاصله پنج روز مانده به پایان بازی‌های المپیک سی‌ام، چهار مدال طلا کسب کرده است. تعدادی مدال طلایی که در هیچ از المپیک‌های پیشین نصیب ایران نشده بود. این چهار مدال طلا در کنار سه مدال نقره و یک برنز دیگر باعث شده کاروان ورزش ایران تا به این روز از بازی‌ها در رده دوازدهم جدول توزیع مدال‌ها قرار بگیرد و تنها دو پله با جمع 10 کشور برتر دنیا فاصله داشته باشد. حال آنکه تحقق امید ورزش ایران به مدال‌آوری دیگر ورزشکاران این موقعیت را بهبود هم خواهد بخشید.
حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی (کشتی فرنگی - مدال طلا)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری - مدال طلا)، نواب نصیرشلال و سجاد انوشیروانی (وزنه‌برداری - مدال نقره)، احسان حدادی (دوومیدانی - مدال نقره) و کیانوش رستمی(وزنه‌برداری - مدال برنز) مدال‌آوران ایران تا به این مرحله از المپیک سی‏ام هستند.



۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.