آسوشیتدپرس: ایران در وزنه‌برداری المپیک فرمانروایی کرد(664)

آسوشیتدپرس: ایران در وزنه‌برداری المپیک فرمانروایی کرد(664)
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به کسب مدال طلا و نقره وزنه‌برداران ایرانی در رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن نوشت که ایران با کسب مدال طلا و نقره در مسابقات نهایی وزنه‌برداری المپیک فرمانروایی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ؛ این خبرگزاری مطرح آمریکایی نوشت: ایران با کسب مدال طلا و نقره در رقابت‌‌ فوق سنگین وزنه برداری المپیک مدال طلا و نقره را از آن خود کرد و در مسابقات نهایی وزنه‌برداری المپیک فرمانروایی کرد؛ این در حالی بود که وزنه 432 پوندی در این رقابت‌ها بر روی گردن وزنه‌بردار آلمانی افتاد.

آسوشیتدپرس افزود: بهداد سلیمی در دو ضرب 247 کیلوگرم و در مجموع 455 کیلوگرم را بالای سر برد. هیچ شرکت کننده حتی سعی نکرد تا رکورد او را به چالش بکشد، بنابراین هرکول ایرانی در حرکت دوم خود سعی کرد رکورد جهان را بشکند. بهداد سلیمی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان  2011 پاریس وزنه 214 کیلویی را مهار کرد تا رکورد جهان یک کیلوگرم افزایش پیدا کند برای آغاز رقابت امشب خود با وزنه 201 کیلوگرم اغاز کرد که موفق به مهار آن شد. سلیمی در حرکت دوم وزنه 205 کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه 208 کیلوگرم را بالای سر برد. در حرکات دوضرب سلیمی که در قهرمانی جهان در حرکات دوضرب 250 کیلوگرم را مهار کرده و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود کار خود را در المپیک با وزنه 247 کیلویی آغاز کرد. وی در حرکت دوم وزنه 264 را که رکورد جهان و المپیک است انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد و از زدن حرکت سوم امتناع کرد تو طلای این وزن را به خود اختصاص داد.

همچنین سجاد انوشیروانی که سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان 2011 پاریس وزنه با وزنه 198 کیلویی به مدال برنز رسیده بود، امشب در المپیک کار خود را در یک ضرب با مهار این وزنه آغاز کرد. وی برای حرکت دوم خود از پس مهار 204 کیلویی برنیامد اما در دفعه سوم این وزنه را مهار کرد. در رقابت‌های دوضرب نیز وی با مهار وزنه 237 کیلوگرم در حرکت اول کار را آغاز کرد. سجاد در حرکت دوم وزنه 245 را درخواست کرد که با موفقیت آن را بالای سر برد.وی در حرکت سوم وزنه 251 را انتخاب کرد که موفق به مهار آن نشد ولی با مجموع 449 کیلوگرم به کار خود خاتمه داد و صاحب گردن آویز نقره شد.

 

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.