باقری: طلای فوق سنگین را برای سلیمی کنار گذاشته بودم(661)

باقری: طلای فوق سنگین را برای سلیمی کنار گذاشته بودم(661)
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران پس از درخشش وزنه‌برداران ایران گفت که اگر برخی سنگ‌اندازی‌ نکنند، در سمت خود می‌ماند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی به لندن، کورش باقری در خصوص نتایج وزنه‌برداران فوق سنگین در المپیک گفت: خدا را شکر که بهترین نتیجه به دست آمد و با طلای و نقره سلیمی و انوشیروانی به بالاترین نتیجه المپیک دست یافتیم.
وی افزود: 6 نفر را به المپیک اعزام کرده بودیم که از این بین 4 نفر به مدال رسیدند و فکر می‌کنم نتیجه خوبی به دست آمد. اکنون به جز رضازاده وزنه‌برداران دیگری هم داریم که المپیکی هستند.
باقری با بیان این مطلب که شگفتی‌های زیادی در المپیک لندن خلق شد، تأکید کرد: امیدوارم سایر اعضای کاروان هم در مدال‌آوری کمک کنند تا بتوانیم همچنان به کسب بهترین نتیجه تاریخ ادامه دهیم.
وی در مورد رقابت‌ بهداد سلیمی گفت: قبل از آغاز مسابقه قهرمانی سلیمی روی کاغذ مشخص بود و بالای 80 درصد طلا را برای وی کنار گذاشتیم البته اعتراف می‌کنم که فکر نمی‌کردم وزنه‌بردار روس وزنه 208 کیلوگرمی را مهار کند چرا که وی 4 ماه پیش در یک ضرب توانسته بود وزنه 194 کیلویی را بلند کند و از این حیث عالی عمل کرد.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سؤال که چرا سلیمی نتوانست رکورد جهان را جابجا کند، گفت: در المپیک شرایط برای رکوردشکنی سخت است و همین که ورزشکار مدال می‌گیرد انگیزه‌هایش برای حرکت‌های بعدی کاهش پیدا می‌کند؛ همان طور که وقتی مدال نقره انوشیروانی قطعی شد خیلی سست پشت وزنه رفت.
باقری در خصوص انتخاب وزنه 208 کیلویی برای حرکت سوم یک ضرب سلیمی عنوان کرد: می‌دانستم وی از وزنه‌بردار روس برتر است و برای همین بیشتر خواستیم در یک ضرب فاصله‌اش نزدیک به رقبا باشد. انتخابم درست بود و از آن راضی هستم اما شما هم فراموش نکنید سلیمی 2 ماه پیش مصدومیت بدی داشت و در اردوی بجنورد در یک ضرب تنها 200 کیلو را بلند کرده بود.
باقری در پاسخ به این سؤال که کدام وزنه‌بردار در المپیک لندن بهترین عملکرد را داشت، گفت: قطعاً از نظر مدالی بهداد بهترین بود چرا که طلا المپیک با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و به 10 مدال طلای جهانی می‌ارزد اما از نظر انسجام سجاد انوشیروانی و سعید محمدپور بسیار خوب بودند و منسجم کار کردند. هرچند که انتظار داشتم کیانوش رستمی هم به جای برنز، طلای المپیک را کسب می‌کرد اما مقام سومی هم چیزی از شایستگی‌های او کم نمی‌کند.
وی در پاسخ به این سؤال که برای بعد از المپیک چه برنامه‌ای دارد، گفت:‌ من دوستانه جلو آمدم و اگر سنگ‌‌اندازی ادامه نداشته باشد می‌مانم. یک عده حتی اگر هم قهرمان می‌شدیم باز هم سنگ اندازی می‌کردند و من از این موضوع متأسفم. این در حالی است که نتیجه کار آنها را همه می‌دانند و کسی که کننده کار است می‌فهمد که آنها حسادت می‌کنند.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.