نگاهی بر 30 داور المپیکی تکواندو و سالن اکسل(617)

نگاهی بر 30 داور المپیکی تکواندو و سالن اکسل(617)
رقابتهای تکواندو المپیک لندن از 18 مرداد ماه در سالن 5قلوی اکسل آغاز می شود که نمایندگان کشورمان از 19 مرداد ماه به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ مسابقات تکواندو بازیهای المپیک لندن در ExCel برگزار خواهد شد که بزرگترین مکان مسابقه در این دوره از بازیها است و به 5 محوطه برای بازیهای 2012 تقسیم   می شود. فضای بسیار وسیع موجود این امکان را به کمیته برگزاری می دهد که امکان ایجاد محوطه خاص برای تکواندو و فضای لازم در پشت سر برای ارائه خدمات لازم به مسابقات را داشته  باشد سالن رقابتهای تکواندو گنجایش 6 هزار تماشاگر را داشته و تنها یک سکو برای برگزاری رقابتهای تکواندو در نظر گرفته شده است و فاصله آن تا دهکده 10 کیلومتر و از نظر زمانی 12 دقیقه می باشد.  

مکان تمرین مجزای تکواندو کاران در مدرسه Langdon در نزدیکی دهکده المپیک در شرق لندن خواهد بود که شامل 4 تشک برای تمرین می باشد و مدیر برگزاری رقابتهای تکواندو  Andrew Link می باشد.

نگاهی بر 30 المپیکی تکواندو
رقابتهای تکواندو بازیهای المپیک لندن را 30 داور از 5 قاره جهان قضاوت می کنند که 26 داور مرد و 4 داور زن می باشند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛
در المپیک لندن 30 داور از قاره های پنج گانه قضاوت مبارزات اوزان چهارگانه را بر عهده دارند که از این میان 6 داور زن هستند و این یعنی 20 درصد داوران حاضر در لندن 2012.
جالب اینکه 3 تن از داوران تایید شده برای حضور در المپیک؛ با عنوان ژوری ری ویو Review Jury پای به رقابتها خواهند گذاشت.
نگاهی بر داوران حاضر در رقابتهای تکواندو بازیای المپیک لندن:

آسیا و تیم داوری اش
از آسیا 7 داور برای قضاوت در المپیک حضور دارند که دو تن آنها بانوانی هستند از کشورهای لبنان و چین تایپه.
* لیانگ سی (چین)، شهرام اربابی (ایران) ، یونگ هوان چویی (کره)، ابوبکر کردی (عربستان)، جولی دیب (لبنان)، رولند گایو کامپوس (فیلیپین) شوهوا دای (چین تایپه)

اروپا و سهمیه ای بیشتر از سایرین
قاره اروپا با 9 نماینده بیشترین سهم را در داوران المپیکی حاضر بر روی شیاپچانگ لندن دارد.البته از میان داوران اروپایی کوانگ چون کره ای الاصل بوده و به عنوان نماینده آذربایجان در لندن حضور دارد! ضمن اینکه دو خانم از کرواسی و اسپانیا در جمع داوران اروپایی به چشم می خورند.
*کوانگ چول او (آذربایجان)، رناتا کرک وناس (کرواسی)، دیوید کوپارد (دانمارک)، کارمن ناوارو انگلس (اسپانیا) هلنیور گیسو راسون (ایسلند)، محمد ارگوبی (هلند)، استیگ اونس (نروژ)، آندری خگای (روسیه)، پردراگ تسوویچ (صربستان)

آفریقا و اقیانوسیه آخر!
در جمع داوران قاره ها، آفریقا و اقیانوسیه با هم 5 نماینده دارند که البته در میان آنها هیچ خانمی مشاهده نمی شود. احمد المفتی مصری، موشو موکاکه از لسوتو و بدرا ترائوره از مالی نمایندگان قاره آفریقا در میان 30 داور المپیک لندن هستند. از اقیانوسیه هم ماینارد لیستر استرالیایی و استانلی دنیس واگنر نیوزلندی روی شیاپ چانگ می آیند.

پان آمریکن و دو کره ای!
6 داور از پان آمریکن درلیست 30 نفره قاضیان لندن حضور دارند که دو تن از آنها کره ای الاصل هستند! داور اول سونگ چون کیم کانادایی است و داور بعدی میونگ چان کیم آمریکایی! در میان داوران آمریکایی هم یک خانم پورتوریکویی دیده می شود تا جمه داوران زن حاضر در لندن به عدد 6 برسد.
*خوزه ادواردو کورنلیو (آروبا) سونگ چون کیم (کانادا) نلسون کورتس (کاستاریکا) جورج رینوس کروز (مکزیک) نیدیس تاوارز (پورتوریکو) میونگ چان کیم (آمریکا)

فرصتی که از دست رفت
سه داور «ژوری ریویو» از سنگاپور، ویتنام و فرانسه دعوت شده اند؛ حال آنکه متاسفانه هیچ یک از داوران ایرانی پیش از این حتی در مراحل ابتدایی ثبت نام برای مرور فیلم مبارزات هم داوطلب نشده بودند. در حالی که حضور در این بخش قطعاً کمتر از افتخار قضاوت روی شیاپ چانگ المپیک نیست و این فرصتی بود که داوران ما از دست دادند چرا که اگر قطعا در این بخش کاندید می شدند شانس بالایی برای انتخاب شدن داشتند.
*تونگ چین لیم (سنگاپور) ژوان تان وو (ویتنام) دنیس اودجو (فرانسه) سه داوری هستند که در لندن وظیفه مرور فیلم مبارزات را به هنگام اعتراض مربیان بر عهده خواهند داشت.
 


۱۷ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.