با تصویب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک؛ایران در بازیهای آسیایی داخل سالن ویتنام حضور می یابد/ افشارزاده سرپرست کاروان اعزامی شد

با تصویب اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک؛ایران در بازیهای آسیایی داخل سالن ویتنام حضور می یابد/ افشارزاده سرپرست کاروان اعزامی شد
بااعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با در نظر گرفتن تمامی شرایط و حساسیت سومین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن(ویتنام) بهرام افشارزاده را بعنوان سرپرست کاروان اعزامی به این بازیها انتخاب کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در سی ویکمین جلسه خود در خصوص بحث حضور ایران در سومین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن که طی روزهای 6 تا 17 آبان ماه در هانوی ویتنام برگزار خواهد شد به بحث و بررسی پرداختند.
بر اساس این گزارش در این نشست که در محل دفتر مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس سازمان تربیت بدنی و با حضور مهندس محمد علی‌آبادی، بهرام افشارزاده، مهندس مهدی قدمی، محمود خسروی وفا، دکتر مهدی کرباسیان، محمود مشحون،  احمد ناطق نوری، شاهرخ شهنازی، سید مهدی هاشمی، علی کفاشیان و خانم رباب شهریان برگزار شد اعضا پس از بررسی های لازم تصمیم گرفتند تا به منظور حضور هرچه موثرتر تیم های ورزشی کشورمان در مسابقات بین المللی، با همکاری کارشناسان و متخصصین رشته های مختلف، رکوردهای ورودی برای رشته های دوومیدانی، شنا، شیرجه، وزنه برداری، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی (کانو،کایاک، روئینگ، بادبانی و دراگون بوت)، دوچرخه سواری، ژیمناستیک، پنجگانه، ورزش های سه گانه و اسکیت رکورد ورودی تعیین گردد تا بر اساس آن تیم های ورزشی کشورمان در صورت دارابودن رکورد مربوطه در رقابت های آسیایی و بین المللی شرکت نمایند.
در ادامه نشست نیز موضوع شرکت کاروان جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره بازیهای داخل سالن مطرح و مقرر شد به منظور حضور هرچه موفق تر در این دوره از بازیها و در نظر گرفتن مدت زمان باقیمانده تا زمان بازیها (90 روز) ؛کمیته تدارکاتی  برگزاری برنامه های تدارکاتی، نظارت لازم و مستمر را داشته باشد و در سه نوبت عملکرد تیم ها را مورد بررسی قرار دهد، تا درصورت آماده بودن ورزشکاران و تیم ها مقدمات اعزام صورت پذیرد.
ضمنا با نظر مثبت تمامی اعضاء و حاضرین بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به این دوره از بازیها انتخاب گردید و مقرر شد وی با توجه به تجربیات ارزنده و فراوانی که در این زمینه دارد به عنوان مسئول برنامه های آمادگی و تدارکاتی را زیر نظر گرفته، با انجام بازدیدهای متناوب و مستمر، نظارت لازم را بر نحوه فعالیت آنها داشته باشد.
در ادامه این نشست، مسئولین کمیته های تخصصی ستاد تدارکاتی بازیهای آسیایی و المپیک که میهمان هیات اجرایی بودند برنامه های خود را بدین شرح به اطلاع اعضا رساندند:
1- دکتر عیدی علیجانی رئیس کمیته علمی بیان داشت چنانچه نظارت کافی بر عملکرد مربیان خارجی وجود نداشته باشد تا 50 درصد از توانایی آنها کسر خواهد شد، پیشنهاد می گردد کمیته مربیان با حضور هر یک از روسای فدراسیون ها وضعیت مربیان تحت پوشش را  بررسی و گزارش کار را برای هیئت اجرایی ارائه نمایند. ضمناٌ وضعیت حقوقی مربیان داخلی وخارجی چندان مناسب نمی باشد، پیشنهاد می شود تا مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به برنامه ریزیهای اساسی و بنیادی زمان بندی شده توسط کمیته مربیان، امیدواریم با حمایت های کمیته ملی المپیک و همکاری فدراسیون ها، این کمیته بتواند با برنامه های راهبردی و نظارتی، راه را برای حضور هرچه مثمرثمرتر تیم های ملی کشورمان در بازی های گوانگجو و لندن هموارتر نماییم.
2- دکتر واعظ موسوی رئیس کمیته روانشناسی از استقبال فدراسیون های ورزشی از برنامه های روانشناسی قدردانی نمود و اظهار داشت: خوشبختانه اکثر فدراسیون ها با  علاقه مندی موضوع روانشناسی و بحث کنترل نگرانی ها و اضطراب های ناشی از تمرین و مسابقه را پیگیری می نمایند. بر اساس جلسات متعدد کمیته روانشناسی مقرر شده است تعداد 15 متخصص روانشناس انتخاب و هر یک مسئولیت دو یا سه فدراسیون را عهده دار شوند و گزارش عملکرد خود را برای کمیته ملی المپیک ارسال نمایند. امروزه علم روانشناسی از جمله مهمترین مسائل روزجهان است، در کلاسی که دو ماه پیش برگزار شد تمامی فدراسیون های شرکت نمودند، امیدواریم با حمایت کمیته ملی المپیک و همکاری فدراسیون ها برنامه های پیش بینی شده توسط کمیته روانشناسی به شکل مطلوب برگزار شود.
3- بعد از صحبتهای واعظ موسوی، شعبانی رئیس کمیته فرهنگی با تاکید بر توجه به مسایل فرهنگی و روحی ملی پوشان اردونشینان اظهارداشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، برنامه های آموزش خط، نقاشی، فیلم برداری، عکاسی، آموزش کامپیوتر، استفاده از امکانات سایت های مختلف، آموزش نحوه استفاده از فن آوری های جدید برای پرکردن اوقات فراغت ورزشکاران در اردوها پیش بینی شده است. برنامه های موردنیاز برای ارزشیابی این برنامه ها و نظرخواهی از ورزشکاران نیز صورت پذیرفته است. مربیان نقش اساسی و کلیدی در جهت برگزاری هر چه مطلوب تر برنامه های فرهنگی دارند. مربیان باید الگو و اسطوره باشند تا ورزشکاران به آنها تأسی نمایند. برگزاری کلاسهای آداب معاشرت و آشنا نمودن ورزشکاران با مسائل بین المللی و شناخت فرهنگ کشورها از اهم فعالیت های این کمیته است. امید آن داریم با همکاری موثر و اثربخش اعضاء این کمیته که دو نفر از آنان نیز از نمایندگان مجلس هستند برنامه های فرهنگی برای ارتقاء سطح فکری و فرهنگی ورزشکاران موثر واقع شود.
4- در ادامه دکتر برجسته، رئیس کمیته سنجش و ارزشیابی در مورد انجام تست های آمادگی جسمانی اظهار داشت: تست های تمام رشته ها براساس رشته تخصصی تعیین شده و این کمیته با همکاری کمیته علمی برابر استانداردهای بین المللی تست های مورد نظر را طراحی نموده است. تغییرات لازم در فرم های مورد استفاده به نحوی انجام شده است که ورزشکاران در صورت دارابودن آمادگی لازم در مسابقات شرکت نمایند. آنچه که به تجربه نیز ثابت شده است این است که فدراسیون هایی که فعالانه ورزشکاران خود را در آزمون های مشخص شده شرکت می دهند نتایج بهتری در مسابقات کسب کرده اند. بدیهی است اعزام ورزشکاران براساس نتایج ارزشیابی و تست های آمادگی صورت خواهد پذیرفت. گزارش مربوط به هریک از تیم های اعزامی برای ریاست و دبیرکل محترم ارسال میگردد. جهت ارتقاء سطح دانش مربیان و مسئولین سنجش، برگزاری کلاسهای آموزشی و اعزام آنان به کلاسهای بین المللی و در نظرگرفتن بورسیه ضروری به نظر می رسد.
5- دکتر رازی رئیس کمیته پزشکی در ادامه گزارش کمیته را ارائه و اظهار داشتند بایستی ترتیبی داده شود که از کارهای موازی پرهیز شود و کمیته ملی المپیک جهت درمان ورزشکاران بایک بیمارستان مجهز قرارداد منعقد نماید تا در صورت آسیب دیدگی ورزشکاران، بیمارستان اقدام به بستری و درمان آنان نماید. متأسفانه هنوز این امر انجام نشده است. پیشنهاد می گردد کمیته ملی المپیک برای سلامتی ورزشکاران سرمایه گذاری نماید. در مورد دندانپزشکی چون فدراسیون از وضع خوبی برخوردار است می توان از امکانات فدراسیون پزشکی استفاده نمود. جلسات متعدد کمیته پزشکی تا کنون برگزار و وظایف هر یک از افراد به طور جداگانه مشخص و به افراد ابلاغ شده است. در این زمینه فدراسیون پزشکی و کمیته ملی المپیک باید همکاری مشترک داشته باشند.
۱۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.