حسن رنگرز: می توانیم حضوری تاریخی در المپیک داشته باشیم (563)

حسن رنگرز: می توانیم حضوری تاریخی در المپیک داشته باشیم (563)
نائب رئیس فدراسیون کشتی گفت : موفقیت در کشتی فرنگی نقطه عطفی برای شروع تاریخی در مسابقات المپیک خواهد بود.

حسن رنگرز در گفت و گو با سایت کمیته ملی المپیک اظهار داشت : این افتخار بی نظیر را به خانواده محترم سوریان، مربیان وی به خصوص محمد بنا، کادر فنی و مردم خوب ایران که با دعای خیر خود زمینه ساز موفقیت سوریان شدند، تبریک می گویم.  

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان با اشاره به این مطلب که طلسم عدم کسب مدال پس از 40 سال شکسته شد، عنوان داشت : ما طی 14 دوره حضور در المپیک و از بازی های  1948 لندن که یک مدال نقره کسب کرده بودیم، تاکنون موفق به کسب مدال طلا نشده بودیم .

وی با اشاره به الین مطلب که سوریان با کشتی هایی که گرفت نشان داد کلاس کشتی وی یک سر و گردن بالاتر از 55 کیلویی های جهان است، تصریح کرد : این مدال طلا موجی از شادی، شعف و خود باوری در کاروان ایران ایجاد کرده است و امیدوارم مدال طلای سوریان زمینه ای برای کسب مدال های دیگر در کشتی فرنگی و آزاد باشد.

نائب رئیس فدراسیون کشتی  با اشاره به حضور وزیر ورزش در مسابقات المپیک گفت : عباسی طی 8 ماه گذشته کمک ها و مساعدت های خوبی نسبت به رشته کشتی داشته است. حضور و ملاقات وزیر ورزش و جوانان با علی یف رئیس جمهوری آذربایجان، مارتینتی رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) و حضور فیزیکی عباسی باعث شد تا فضاری روحی ـ روانی حاکم بر مسابقات را مدیریت کند.

رنگرز در مورد صحت شایعه توزیع محدود مدال در بین کشورها عنوان داشت : جمهوری آذربایجان در فیلا پست دارد و از سوی دیگر این کشور اسپانسر فیلا نیز هست. اگر کشتی سوریان و بایرامف در شرایط برابر پیش می رفتند زمینه برای نفوذ داور مهیا می شد اما سوریان با قدرت در مسابقات حاضر و مجال این کار را نداد .

وی تاکید کرد : من به توزیع مدال در بین کشورها اعتقادی ندارم. خوشبختانه امروز شاهد رشد کشتی فرنگی و تثبیت آن با شیب تند هستیم و سه دوره قهرمانی جام جهانی بهترین گواه این مدعاست و طبیعی است که فیلا نیز به کمک ایران بیاید. من این نوع تفکر را رد نمی کنم ولی چنانچه کشتی گیران ما با بهره گیری از نهایت ظرفیت خود روی تشک بروند، متضمن موفقیت خود خواهند بود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد : عباسی تا روز پایان مسابقات ـ رقابت تقوی و یزدانی ـ در لندن می ماند تا به امید خدا شاهد اختتامیه خوب با پیروزی در اوزان 66 و 96 کشتی آزاد باشیم. به نظر من امروز رسالت خطیری بر دوش دارد و باید سعی کند به بهترین وجه ممکن به سر منزل مقصود برسد چرا که پتانسیل مدال آوری را در آینده دارا است.

قهرمان سابق کشتی فرنگی جهان در پایان گفت : ما در وزن 60 کیلوگرم امید نوروزی را داریم که در مسابقات جهانی خود تاکنون شکستی را تجربه نکرده است . از سوی دیگر در وزن 84 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی طی 10 ماه گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است. در وزن 120 کیلوگرم بشیر باباجان زاده سه حریف مستقیم پیش رو دارد و مدال برنز سال گذشته وی شایستگی وی را ثابت می کند. حضور این نفرات در ترکیب تیم کشتی فرنگی ایران نویدبخش کسب مدال های خوش رنگ بیشتر در روزهای آتی است .  

 

 

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.