از سوی انجمن پیشکسوتان ورزش ایران و با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد؛تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان المپیکی و جهانی

از سوی انجمن پیشکسوتان ورزش ایران و با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد؛تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان المپیکی و جهانی
صبح روز پنجشنبه مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک ایران و رقابتهای جهانی در تالار مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛  این مراسم با حضور جمعی از نام آوران و موسپیدان ورزش ایران برگزار شد تا به بهانه معرفی کتاب "سرآمدان ورزش ایران" از آنها یادی شود. چهره‌هایی چون علی اکبر محب، رئیس هیئت امنای انجمن پیشکسوتان ورزش ایران، مه خورشید پارینه، پیشکسوت ورزش بانوان ایران و اولین سرپرست گروه ورزشکاران زن ایران در میادین بین المللی، دکتر شاه حسینی ،دکتر برومند و جمعی دیگر از نام آوران ورزش در این مراسم حضور داشتند.
مراسم فوق با مجری گری جهانگیر کوثری و محمد اینانلو از ساعت 10:30 در تالار تلاش تهران آغاز شد که تعدادی از مسئولان ورزشی کشور چون بهرام افشارزاده، دبیر کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون وزنه برداری، محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان و عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز و عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک، مهدی قدمی، عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک، عبدالرضا ساور، معاون فرهنگی سازمان تربیت بدنی، علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران در آن حضور داشتند.
در این مراسم از پیشکسوتان و تاثیرگذاران ورزش ایران قدردانی بعمل آمد و بطور نمادین پرچم مقدس ایران در دستان کودکی قرار گرفته و از پرچم داران کاروان ایران در طول تاریخ بازیهای المپیک تجلیل به عمل آمد.
پخش فیلم چند دقیقه ای از 87 ورزشکار مدال آور ایران در رقابتهای المپیک وجهانی در طول سالهای 1950 میلادی تاکنون و ارائه دقایقی از مبارزات کشتی،وزنه بردای و رشته های رزمی و بیان خاطرات قهرمانان دیروز و پیشکسوتان امروز لحظاتی سالن را در سکوت فرو برده بود ویادی از قهرمانانی شده بود که  حال دیگر در میان خانوداه ورزش نیستند.
از علی اکبر محب و مه خورشید پارینه که بیش از 94 سال از عمرشان می گذشت گرفته تا یوسف کرمی و سعید ابراهیمی که با شاخه گلی بر سینه در این مراسم حضور داشتند در این مراسم کتاب "سرآمدان ورزش ایران" نیز معرفی شد. این کتاب با حمایت مالی دکتر ایرج اوصیا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی کاشی سمنان، با همکاری انجمن پیشکسوتان ورزش ایران و به قلم اسماعیل کدخدازاده نگاشته شده است.
این کتاب 850 صفحه‌ای ضمن مروری بر تاریخ ورزش قهرمانی ایران، بیش از 150 مدال آور مسابقات جهانی و بازی های المپیک  را در خود گنجانده بود.

-از نکات قابل توجه این مراسم جمع شدن پیشکسوتان ورزش به دورهم وبیان خاطراتی از گذشته بود.
-شاحسینی اولین رئیس سازمان تربیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که از وی تجلیل به عمل آمد.
-در این مراسم از قهرمانان فعلی و اسبق بانوان نیز تجلیلی به عمل آمد.
-حضور خانواده های پیشکسوتان ورزش و قهرمانان نیز از نکات قابل توجه این مراسم بود.
-در پایان هر فراخوانی برای تجلیل از قهرمانان المپیکی و جهانی، عکسی به یادگار تهیه می شد تا بنا بر اعلام مسئولان برگزاری در آینده بتوان کتابی در این زمینه چاپ کرد.
-در این مراسم بارها از قهرمان و المپیکی هایی که دعوت حق را لبیک گفته بودند یاد می شد و یکی از اعضای خانواده آنها یادبود مراسم و کتاب نفیس "سرآمدان ورزش ایران" را دریافت می کرد.
- درمراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و جهانی به رغم آنکه بسیاری از قهرمانان گذشته و حال ورزش ایران حضور داشتند اما جای خیلی ها خالی بود از جهان پهلوان غلامرضا تختی گرفته تا دیگر قهرمانانی که  حال در میان ما نیستند.


۱۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.