کوروش باقری: استرس تنها دلیل طلا نگرفتن رستمی بود(410)

کوروش باقری: استرس تنها دلیل طلا نگرفتن رستمی بود(410)
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: اعتراف می‌کنم تنها عاملی که باعث شد کیانوش رستمی از رسیدن به مدال طلا باز بماند، استرس بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛کوروش باقری  با بیان اینکه از قبل هم گفته بودم هر دو ورزشکار ما در 85 کیلوگرم شانس مدال دارند و امروز هم این اتفاق افتاد، اظهار داشت: کیانوش شانس طلا داشت و می‌توانست به آن برسد اما اعتراف می‌کنم تنها عاملی که باعث شد این اتفاق نیفتد استرس المپیک بود. به راحتی می شد استرس را در چهره آنها دید.
وی افزود: مردم بدانند المپیک جای دیگری است و کسی می‌تواند آن را درک و تفسیر کند که خودش در المپیک و در بالاترین سطح، رقابت کرده باشد. چنین کسی می‌تواند درک کند که در لحظه رقابت چه اتفاقی می‌افتد. دیدید که قهرمان المپیک و رکورددار جهان و حتی بهترین نفر یک ضرب از دور رقابت‌ها اوت شدند و این نشان می‌دهد که در المپیک در حضور چنین بزرگانی هم می‌تواند با اتفاقاتی همراه باشد.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران با بیان اینکه از مدال رستمی راضی هستم اما انتظارم از رکوردش بیشتر بود، یادآور شد: یادمان نرود که کل کاروان ورزشی ایران در پکن تنها 2 مدال برنز و طلا به دست آورد و این اهمیت مدال برنز رستمی را بیشتر نشان می‌دهد. با این حال طبیعی است در چنین مسابقاتی ورزشکار استرس داشته باشد در غیر این صورت انتخاب وزنه‌ها به بهترین شکل بود و رستمی دو بار فرصت داشت تا قهرمان المپیک شود.
باقری افزود: مردم بدانند که هر وزنه‌برداری رضازاده نیست که که همیشه در هر رقابتی قهرمان شده یا رکورد بزند. باز هم تأکید می‌کنم که از عملکرد رستمی راضی هستم و اگر رضازاده را کنار بگذارید ما 12 سال است که فقط در وزنه‌برداری المپیک تنها یک مدال کسب کرده‌ایم و بس.
باقری عنوان کرد: از کیانوش تشکر می‌کنم که خط‌شکن بود. امیدوارم سایرین هم مدال بگیرند. معتقدم کار رستمی سخت‌تر از بقیه بود چرا که باید به همراه سهراب به عنوان اولین‌ نفرات کار را آغاز می‌کردند.
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران در خصوص عملکرد سهراب مرادی گفت: از قبل هم گفته بود که پایش درد دارد و استرسش این درد را بیشتر کرد. سهراب تا فردا هم مغموم وضعیتی که پیش آمد خواهد بود.
وی در خصوص اینکه آیا می‌توان از سایر وزنه‌برداران انتظار شگفتی داشت، تأکید کرد: بازهم حرفهای یک ماه پیشم را تکرار می‌کنم که همه شانس مدال دارند فردا شب سعید هم می‌تواند یا مدال‌آور باشد و یا در رتبه ششم یا هفتم قرار گیرد.
باقری در پاسخ به این سؤال که چه تدابیری خواهد اندیشید که استرس ورزشکاران در رقابت‌های سایر شب‌ها تکرار نشود گفت:‌ فراموش نکنید اینها المپیک ندیده‌اند. مرادی و محمدپور حتی بازی‌های آسیایی هم نرفته‌اند و سهراب تا به حال در رقابت جهانی هم شرکت نکرده است. بنابراین نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم مثل حسین رضازاده سال 2004 وزنه بزند. آنها باید ابتدا یخ‌شان باز شود با این حال خوش‌بین هستم و معتقدم که سایر نفرات‌مان در شب‌های آینده به لحاظ روحی و روانی بهتر کار خواهند کرد چون فشار بالا بر روی این دو نفر بود که کار را آغاز کردند.

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۵۲

نظر مخاطبان

مهدی
۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
0
0

اگراینطور است پس چرا این همه هزینه کرده اید و اینها را به المپیک برده اید؟؟! فقط برای اینکه یخشان باز شود؟؟!! بهتر نبود پیش از این در 4 مسابقه واقعی شرکت می کردند تا در المپیک نتیجه درست بگیریم؟ ضمنا سهراب و کیانوش که میدان زیاد دیده بودند!!!!


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.