ایران پنجاه و چهارمین کشور از نظر تعداد دوومیدانی کار در لندن (363)

ایران پنجاه و چهارمین کشور از نظر تعداد دوومیدانی کار در لندن (363)
دوومیدانی ایران با اعزام 10ورزشکار به بازی‌های المپیک 2012 لندن، از نظر تعداد دوومیدانی کار در جایگاه پنجاه و چهارم ایستاده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی، تیم دوومیدانی ایران به همراه کشورهای جمهوری مولداوی و پورتوریکو رده پنجاه و چهارم را در میان 141 کشور حاضر در رقابت های دوومیدانی بازی های المپیک در اختیار دارد.
آمریکا با 124ورزشکار (61 زن و 63 مرد) در جایگاه نخست ایستاده و پس از آن، روسیه با 104 دوومیدانی کار(61 زن و 43 مرد) در رده دوم قرار دارد.
اوکراین با 78 دوومیدانی کار ( 48 زن و 30 مرد) جایگاه سوم را قبضه کرده و کشورهای آلمان و بریتانیا مشترکا با 77 ورزشکار در جایگاه چهارم قرار گرفته اند.
آلمان با 33 دوومیدانی کار زن و 44 ورزشکار مرد در حالی با بریتانیا برابر است که این کشور درخانه میزبان مسابقات است.
در مجموع یک هزار و 160 زن و یک هزار و 71 مرد (2231 دوومیدانی کار) در مدت 10 روز در 23 ماده زنان و 24 ماده مردان با یکدیگر برای کسب 141 مدال به رقابت می پردازند.
مسابقات دوومیدانی از امروز در ورزشگاه اصلی که مشعل المپیک در آن روشن شده است، آغاز خواهد شد.
با توجه به اینکه هر کشور می تواند 3 ورزشکار در هر ماده درصورت کسب رکوردهای بالا به المپیک اعزام کند،در میان 141 کشور حاضر در این بازی ها فقط 39کشور موفق شده اند حداقل در یکی از مواد مردان، 3 ورزشکار به المپیک اعزام کنند.
کشورهای استرالیا، باهاماس، باربادوس، بلاروس، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، کوبا، جمهوری چک، اریتره، اسپانیا، استونی، اتیوپی، فنلاند، فرانسه، بریتانیا، آلمان، هند، ایرلند، جامائیکا، ژاپن، کنیا، کره جنوبی، عربستان، لتونی، مراکش، مکزیک، نیجریه، لهستان، پرتغال، پورتریکو، آفریقای جنوبی، روسیه، جزایر سنت کیتز، ترینیدادو توباگو، اوگاندا، اوکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند.
دربخش زنان نیز 37 کشور در یکی از 23 ماده مخصوص زنان، حداقل در یک ماده 3 ورزشکار اعزام کرده است.
کشورهای استرالیا، باهاماس، بلاروس، برزیل، بحرین، کانادا، چین،کلمبیا، کوبا، اسپانیا، اتیوپی، بریتانیا، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان،کنیا،کره جنوبی،لیتوانی، لتونی، مراکش، مکزیکو، نیجریه، پرو، لهستان، پرتغال، کره شمالی، آفریقای جنوبی، روسیه، ترینیدادو توباگو، ترکیه، اکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند اما 28 کشور نیز در هر دو بخش زنان و مردان موفق به اعزام سه ورزشکار در یک ماده شده‌اند.
کشورهای استرالیا، باهاماس، بلاروس، برزیل، کانادا، چین، کلمبیا، کوبا، اسپانیا، اتیوپی، بریتانیا، آلمان، ایرلند، جامائیکا، ژاپن، کنیا، کره جنوبی، لتونی، مراکش، مکزیکو، نیجریه، لهستان، پرتغال، آفریقای جنوبی، روسیه ، ترینیدادو توباگو، اکراین و آمریکا از جمله این کشورها هستند.

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۴۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.