ساماندهی هواداران برای حمایت ورزشکاران ایران در المپیک(355)

ساماندهی هواداران برای حمایت ورزشکاران ایران در المپیک(355)
موضوع حضور تماشاگران در بازیها و رقابتهای مهم و حمایت آنها از نماینده های کشورمان، مشکلی همیشگی بوده که گویا این مشکل در لندن با تدابیر کمیته ملی المپیک ایران و گروه های همکارش رفع شده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، حضور تماشاگران و تشویق آنها موضوعی اساسی در رقابتهای بزرگ ورزشی است. این مسئله در مسابقه های بزرگی همچون جام جهانی و یا مسابقه های ورزشی بازیهای المپیک رنگ و بوی جدی تری پیدا می کند و حضور تماشاگران و تشویق ورزشکاران یکی از آیتمهای موفقیت محسوب می شود.

این موضوع در بازیهای المپیک پیشین یکی از مشکلات اساسی تیم ایران بوده و با توجه به اینکه کمیته های ملی المپیک سهمیه های بلیت وِیژه ای برای بازیها دارند، اما باز هم شاهد بودیم که بسیاری از ورزشکارانمان در بازیها غریبانه مسابقه می دادند و حتی برخی چنان در رقابتها شرکت می کردند که حتی ده نفر هم برای تشویق نداشتند. اما گویا این مشکل در لندن با فعالیتهایی که صورت گرفته حل شده و به احتمال فراوان شاهد حضور ایرانیان زیادی در روز مسابقه های مهم در سالن رقابتها خواهیم بود.

مرتضی ضرابی نماینده کمیته ملی المپیک ایران در امور ساماندهی تماشاگران بازیهای المپیک لندن درباره نحوه ساماندهی هواداران به ایسنا گفت:« ما یک مشکل اساسی در مورد نحوه ساماندهی هواداران در بازیهای مهم داشتیم که سعی کردیم این مشکل به صورت ریشه ای در کمیته ملی المپیک حل شود. به طوری که حتی اگر ما نبودیم باز هم نحوه ساماندهی هواداران به صورت اصولی انجام شود. برای همین منظور کمیسیونی ویژه در کمیته ملی المپیک تشکیل شده که کارش ساماندهی هواداران برای رقابتهای مهم است. مانند بازیهای آسیایی و بازیهای المپیک. من نیز به عنوان دبیر این کمیسیون فعالیتهای اجرایی را بر عهده داشتم.»

وی ادامه داد:« برای المپیک هم کار ما آسان بود و هم سخت. سخت از این دیدگاه که سفارت ایران در انگلیس فعال نبود و راحت از این بابت که مراکز فعالی همچون مرکز اسلامی لندن و مدرسه ایرانیان لندن با انبوهی از ایرانیان کنار ما بودند که بخواهند در این زمینه ما را کمک کنند. ما در وهله اول سعی کردیم  تعداد قابل توجهی بلیت که قیمت برخی از آنها حتی از یکصد پوند هم بیشتر است تهیه کنیم. پس از آن تعداد هزار عدد تی شرت، پرچم، شال و کلاه ویژه با آرمهای ایران تهیه کردیم از چندی قبل به لندن آوردیم. پس از آن با هماهنگی و همکاری مراکزی که اعلام کردم و چند مورد دیگر، از دو ماه پیش کار ثبت نام ایرانیان علاقه مند را آغاز کردیم. بدین ترتیب نفراتی را که علاقه مند بودند بیشتر از طریق قرعه کشی انتخاب کردیم. لباسها و بلیتها را به صورت رایگان به آنها داده و منتظر هستیم که در روزهای مهمی که ورزشکاران ایران مسابقه دارند، به سالنها بیایند و ورزشکاران و قهرمانان کشورمان را تشویق کنند.»

هواداران ایران در المپیک
البته مشاهده های میدانی خبرنگارایسنا نیز تا حدودی این مسئله را تائید می کند. چند تن از ایرانیانی که با لباسها و شالهای ایران در مجموعه اکسل حاضر شده بودند نیز اعلام کردند از همین طریقی که اعلام شد بدون زحمت به دیدن رقابتها آمده اند.

البته نکته اینجاست که افرادی که تازه از این موضوع باخبر شده و به مدرسه ایرانیان در لندن می روند، تنها چند تی شرت و کلاه و شال پیدا می کنند و دیگر خبری از بلیت المپیک نیست.

به هرحال هنوز هم برای آمدن به مجموعه های ورزشی راه هست و باید بلیت از طریق مراکز فروش بلیت یا از طریق وب سایت مسابقات تهیه شود.

نکته دیگری که نماینده کمیته ملی المپیک اعلام کرد این بود که به احتمال فراوان در جشن بزرگی با حضور ایرانیان و قهرمانان ایرانی المپیک، همه ایرانیان حاضر در لندن می توانند با قهرمانانشان دیدار کنند.

منبع:ایسنا

۱۳ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۲:۱۱

نظر مخاطبان

وحیدمینایی
۱۳۹۱/۰۵/۱۳
4
0
0

تقریبا تمام اطلاعاتی راکه خواستم موجود بود متشکرم


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.