ناطق نوری: ناداوری مسابقه مظاهری را تا آخر پیگیری می‌کنیم(435)

ناطق نوری: ناداوری مسابقه مظاهری را تا آخر پیگیری می‌کنیم(435)
بامداد امروز در وزن 91 ـ کیلوگرم رقابت‌های بوکس بازی‌های المپیک علیرضا مظاهری با ناداوری در حالی که شش بر چهار از حریف کوبایی خود جلو بود سه اخطار پیاپی از داور گرفت و دیسکالیفه شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی رییس فدراسیون بوکس با انتقاد از داوری این دیدار گفت: در حال تنظیم شکایت‌نامه‌ای علیه داوری هستیم و این موضوع را تا آخر پیگیری می‌کنیم.

احمد ناطق نوری اظهار کرد: داوران خیلی نامردی کردند، در حالی که مظاهری راند اول را به خوبی پایان برده بود در راند دوم به یکباره در یک دقیقه سه بار اخطار دادند که این اصلا درست نیست، در موقع اخطار دادن داوران باید زمان را در نظر بگیرند و از سوی دیگر قانون می‌گوید که برای اخطار سوم باید حداقل سه بار به بوکسور مورد نظر با دست اشاره کرد و به او گفت که در حال گرفتن اخطار است. همه این شرایط در صورتی است که علی مظاهری اصلا فکر حمله نکردن نبود.

وی افزود: من تا به حال چنین داوری ضعیفی ندیده بودم، به هر حال مسابقه تمام شده و بوکسور ما حذف شده است اما اعتراض به داوری را تا آخرین لحظه پیگیری می‌کنیم.

رییس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا شکایت‌نامه رسمی علیه داوری به فدراسیون جهانی ارائه کرده‌اید؟ گفت: خیر، هنوز به صورت رسمی و کتبی شکایت نکرده‌ایم اما همانجا به صورت شفاهی اعتراض شدیدی را داشتیم چرا که معتقدیم علی مظاهری خوب مبارزه کرد و از نظر ما برنده است.

وی ادامه داد: در صحبتی که با افشارزاده داشتم قرار شده متنی را در اعتراض به داوری تهیه کنیم و به مسئولان برگزاری مسابقات و فدراسیون جهانی ارائه دهیم.

رییس فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که اگر اعتراض ایران مورد موافقت قرار بگیرد آیا ممکن است نتیجه تغییر کند؟ یادآور شد: خیر، نتیجه دیگر تغییر نمی‌کند اما با این کار خود حداقل این را ثابت می‌کنیم که داور اشتباه کرده و باید از ما عذرخواهی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مظاهری به دلیل دست ندادن به داور جریمه خواهد شد؟ گفت: علی مظاهری در اعتراض داوری و حق‌خوری که نسبت به او شده بود نزد داور نرفت و رینگ را ترک کرد، پس جریمه‌ای نباید در کار باشد. او به این اعتراض داشت که داوران بدون دلیل او را بازنده کردند.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۰۲

نظر مخاطبان

adel
۱۳۹۱/۰۵/۱۳
0
0
0

salam.darmorede boksore japoni ham hamin moshkel pish oomad ama natijero avaz kardan.bara ali mazaheriam mishod natijero avaz kard ama bekhatere dast nadadan ba davar o tarke ring dige in etefagh nemiofte va ehtemale jarimesham ziyade


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.