فرانسویها به دنبال میزبانی المپیک 2024

فرانسویها به دنبال میزبانی المپیک 2024
' فرانسوا اولاند' رییس جمهوری فرانسه درجریان سفر به لندن و تماشای برخی مسابقات ورزشکاران فرانسوی ، از آمادگی کشورش برای نامزدی میزبانی المپیک سال 2024 میلادی خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ ' فرانسوا اولاند' که روز دوشنبه گذشته را به حضور دردهکده المپیک و گذراندن در کنار ورزشکاران اعزامی این کشور در رشته های مختلف به بازیهای لندن صرف کرد، پاریس و تعدادی از شهرهای فرانسه را واجد امکانات و پتانسیل لازم برای برگزاری بازیهای المپیک دانست.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از سفرش به لندن طرح رسمی این موضوع نیست ، گفت: با این اوصاف فرانسه از شرایط عمومی لازم برای میزبانی بازیهای المپیک آتی برخورداراست.
این سخنان اولاند درجمع ورزشکاران و هواداران تیم های اعزامی فرانسوی به بازیهای لندن که ' ما نیز می توانیم ظرف سالیان آتی میزبان بازیهای المپیک باشیم ' ، مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.
وی افزود: ما نیزممکن است پرونده ای را برای نامزدی میزبابی بازیهای المپیک سال 2024 ارایه دهیم تا ببیینم نتیجه ان چه خواهد شد.
رییس جمهوری از شهرهای مادرید ، استانبول و توکیو به عنوان نامزدهای المپیک 2020 یاد کرد.
وی همچنین با اشاره به افول ورزشکاران فرانسوی برای چندمین بار پیاپی ظرف سالیان اخیرافزود: ما تجارب کافی شکست ها را داریم و دست کم سه شکست ورزشی را ظرف سالیان اخیر در پرونده کاری خود داریم که این میزان دیگرکافی است و می توان از تجارب حاصله ، درمسیر بهبود شرایط بازیها بهره مند شد.
اولاند تاکید کرد: ضروری است تمامی بخش های دولتی و خصوصی برای بهبود شرایط عمومی ورزشی کشور بسیج شوند.
فرانسه هم اکنون با کسب چهار مدال طلای المپیک و تعدادی مدال نقره و برنز ، پس از کشورهای چین و آمریکا در جایگاه سوم قرار دارد.
رییس جمهوری فرانسه که چند مسابقه از جمله جودو ، بوکس ، شنا ورزشکاران فرانسوی را از نزدیک مشاده کرد، گفت از اینکه یک روز را درمیان ورزشکاران گذرانده بسیار خرسند وخوشوقت است.
وی گفت گذراندن یک روز کامل با ورزشکاران مسرت بخش بوده و وی به ورزش و ورزشکاران نیز عشق می ورزد.
اولاند افزود: خاطره این روز به یاد ماندنی را که سرشار از شورشعف بود برای سالیان مدید به خاطر خواهد داشت.
اولاند پس از سپری کردن یک روز کامل درمیان ورزشکاران اعزامی دردهکده المپیک ، به گپ و گفتگو و صرف ناهار با آنان پرداخت و در پایان روز نیز به فرانسه بازگشت.
 منبع:ایرنا
۱۰ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۴:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.