با دعوت کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا برگزار شد؛ نشست علی آبادی و افشارزاده با پره میرو و شیح احمد

با دعوت کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا برگزار شد؛  نشست علی آبادی و افشارزاده با پره میرو و شیح احمد
مسئولین کمیته ملی المپیک کشورمان در نشستی که به دعوت کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا برگزار شده بود شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پره میرو مدیر روابط کمیته های ملی المپیک و دفتر همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک و شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک و رئیس اتحادیه کمیته های المپیک سراسر دنیا و حسین المسلم مدیر اجرایی شورای المپیک آسیا پیش از حضور کاروان ورزشی کشورمان در المپیک 2012 لندن با ارسال دعوتنامه ای به کمیته ملی المپیک کشورمان درخواست یک نشست فوری را در لندن داده بودند که این نشست عصر روز گذشته با حضور مهندس علی آبادی و بهرام افشارزاده رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان و همچنین دعوت کنندگان در اطاق جلسات هتل اینترکنتینانتال لندن برگزار شد.

در این نشست که محور اصلی آن مربوط به اتفاقات اخیر ورزش ایران و برکناری چند تن از روسای فدراسیونها بود، پره میرو و شیخ احمد از مسئولین ورزش کشورمان درخواست کردند تا به اساسنامه و منشور المپیک احترام گذاشته و به تمامی اصول و بندهای آن پایبند بوده و عمل نمایند.

مسئولین IOC  و OCA  نارضایتی خود از اتفاقات اخیر ورزش ایران را علام کرده و خواستار بازبینی و اصلاح اساسنامه فدراسیونهای ملی کشورمان مطابق با منشور المپیک شدند که عمده ترین انتقاد آنان نیز به بند 10 اساسنامه فدراسیونهای ملی کشورمان بود.

در ادامه این نشست علی آبادی و افشارزاده ضمن ارائه گزارشی از حمایتهای خوب دولت نهم و دهم از ورزش ایران و  افزایش چند برابری بودجه ورزش که موفقیتهای بزرگی همچون چهارمی در بازیهای آسیایی گوانگجو و افتخار آفرینی ملی پوشان کشورمان در میادین بزرگ جهانی را بهمراه داشته، خواستار همکاری هر چه بیشتر کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا شدند.

ضمنا مقرر گردید کمیته ملی المپیک ایران در اولین فرصت اساسنامه فدراسیونهای ملی ایران را ترجمه کرده و برای هر دو نهاد ارشد ورزش دنیا ارسال نماید تا مورد بازبینی کمیته حقوقی IOC   و   OCA قرار گیرد.

در پایان این نشست نیز مقامات ورزشی ایران از مساعدت IOC   و   OCA برای حضور کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای المپیک 2012 لندن تقدیر و تشکر نمودند.

۹ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.