هر قطعه از آتشدان المپیک به یک کشور داده خواهد شد(157)

هر قطعه از آتشدان المپیک به یک کشور داده خواهد شد(157)
طراح آتشدان بازی های المپیک 2012 لندن گفت: آتشدان المپیک در مراسم اختتامیه این بازی ها به 204 بخش تقسیم خواهد شد و هر گلبرگ مسین آن به عنوان یادگاری به یکی از کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها داده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرنگار اعزامی به لندن، 'توماس هثرویک' گفت: وی قصد داشته است آتشدانی برای مشعل المپیک بسازد که با تمامی مراسم افتتاحیه در تماشاگران و مردمی که در ورزشگاه حضور دارند، نفوذ کند.

وی افزود: ما می دانستیم آتشدان بازی های المپیک هر بار بزرگتر و بلندتر می شود و ما چنین احساس کردیم نباید تلاش کنیم که نسبت به آخرین بار بزرگتر شود.

بنابراین هنگامی که ما در باره این رخداد باور نکردنی که در آن 204کشور گرد هم می آیند، فکر می کردیم، چنین احساس کردیم فقط طراحی شکل متفاوتی از آتشدان کافی نخواهد بود.

بنابراین راه حل ما ساخت آتشدانی مرکب از میله هایی بود که روی آن گلبرگ هایی وجود داشته باشد و به صورت هیدرولیک بالا بیایند و به هم متصل شده و پس از روش شدن در مراسم افتتاحیه، شکلی به صورت آتشدان ایجاد کنند.

آتشدان که در مرکز ورزشگاه المپیک روشن شده است، پیش از رقابت های دوومیدانی در روز 3 ماه آگوست به بخش دیگری از ورزشگاه انتقال خواهد یافت که در مراسم افتتاحیه یک زنگ بزرگ در آنجا آویزان بود.

هیثرویک افزود: در پایان بازی ها، قطعات این آتشدان از هم جدا خواهد شد و هر یک از قطعات مسین آن به عنوان یادگاری به یکی از کشورهای شرکت کننده داده خواهد شد.

روشن شدن آتشدان به وسیله هفت ورزشکار جوان، یکی از شگفتی های مراسم افتتاحیه بود که بوسیله 'دنی بویل' کارگردان انگلیسی طراحی شده بود.


۷ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.