ماهی طلایی صیادی که معلوم نیست کی صید می شود؛فلپس حرفش را در میدان مسابقه زد

ماهی طلایی صیادی که معلوم نیست کی صید می شود؛فلپس حرفش را  در میدان مسابقه زد
"مایکل فلپس " بزرگترین ورزشکار المپیک "کاویچ" را در مسابقه یکصد متر شکست داد تا نشان دهد رقبا حرفهایشان را باید در استخر بزنند .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ورزشکاران بزرگ هنگامی که بخت به آنان رو می کند بهترین کار را انجام می دهند و این محققا امروز دامنگیر "مایکل فلپس" در مسابقه یکصد متر پروانه با "میلوراد کاویچ" در چارچوب مسابقات قهرمانی شنای جهان شد.
فلپس خسته تر بود ، وقت کمتری برای تمرین صرف کرده بود ، در پروانه تخصص نداشت و مهمتر از همه لباس شنای به شدت نامرغوب به تن  داشت . هیچیک از این ها مطرح نبود. "مایکل فلپس" طوفان را از عقب در 25 متر نهایی آغاز کرد تا "کاویچ" را مجددا در برابر دیوار استخر شکست داده ، چهارمین مدال طلای مسابقات قهرمانی را به دست آورد و از عنوان خویش یعنی سریع ترین شناگر پروانه جهان دفاع نماید. این به اندازه مسابقه در پکن هیجان انگیز نبود اما هنوز کمابیش هیجانی به اصطلاح لعنتی ! داشت.
کاویج هفته ها وقت برای صحبت کردن پیرامون این مسابقه صرف کرده بود او می گفت : هر کس که گوش شنوا داشت شنید که او حقیقتا فلپس را در پکن شکست داده و این که دارنده 14 مدال طلای المپیک قابل شکست می باشد. او در خصوص لباس های شنا جار و جنجال راه انداخت هر چند او کسی بود که لباس شنای پلی یورتان پوشیده بود که بخشی از بیش از 30 رکورد جهان تا این لحظه در این رویداد را به خود اختصاص داد .
فلپس ، از دیگر سو ، حرفش را برای استخر رها کرده ، و در حالی که به وضوح ناراحت بود از اینکه مجبور است اسپیدوی LZR را بپوشد سکوت اختیار کرد (حتی اگر که مربی او "باب بوومن"ناراحت نبود) تا اینکه او اولین نفری شد که دیوار استخر را لمس کرد و جسورانه آرم اسپیدو را به رخ کشید. او پس از دست زدن به دیوار استخر بعد از کاویچ در 50 متر اول (همانطور که انتظار می رفت ) سرانجام برنده شد و همانسان شادمانی کرد که در پکن بعد از هر پیروزی کرده بود. کاویچ پس از لمس دیوار استخر بعنوان دومین شناگر سریع در یکصد متر پروانه تا به امروز تبسمی ساده به لب داشت که تعبیر آن این بود که : من می بایستی بهتر از این ها می دانستم!"
فلپس با هفت مدال طلای پکن بعنوان شناگر برتر هیچ کار دیگری در استخر نمی توانست انجام دهد ولی پیروزی امروز او کاملا در خور توجه می باشد.
فلپس علیه رقیب خود ، که 352 روز اخیرش را برای آن پنجاه ثانیه ها صرف آمادگی کرده بود.و لباس شنائی پوشیده بود که بزودی غیرقانونی خواهد شد بار دیگر نشان داد که چرا بزرگترین ورزشکار المپیک این دوران می باشد.

 

۱۲ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.