با امید به موفقیت دلیر مردان و شیرزنان کاروان ورزشی ایران در المپیک(104)

با امید به موفقیت دلیر مردان و شیرزنان کاروان ورزشی ایران در المپیک(104)
زنگ آغاز بازیهای المپیک در حالی به صدا در آمده که اصل و بنیان این بازیها بر دوستی بین مردم و ملل دنیا بنا نهاده شده و به همین دلیل است که بازی های المپیک به اسم کشورها نامگذاری نمی شود و همواره یک شهر به عنوان میزبان و نماد بازیها انتخاب شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت وزارت ورزش؛
به طور مثال بازیهای 2012 در حالی به نام المپیک لندن نامگذاری شده که در کشور انگلیس برگزار می شود اما بنیان گذاران بازیها که روحی بلند برای صلح داشته اند اجازه نداده اند این بازی ها اسیر بازیچه بازیهای سیاسی سیاستمداران بشود و کشورها را از دخالت در آن بازداشته اند.
هزاران ورزشکار جدا از زیان و نژاد و رنگ و پوست و زبان در دهکده ایی که به یک دهکده کوچک جهانی شبیه است حدود 22 روز در رشته های مختلف ورزشی با هم رقابت می کنند اما اصل بر رقابتی سالم است و در کنار آن دوستی ها بین مردم و جوانان نقاط مختلف جهان در همین چند روز افزایش می یابد.
ورزشکاران کشورما نیز در ایندوره از بازیهای المپیک حضوری گسترده و شایسته دارند و به طور قطع و یقین این حضور به لحاظ کمی پر رنگ ترین حضور کاروان ایران در ادوار بازیهای المپیک تا به امروز بوده است.
اما برجسته ترین نکته حضور کاروان ایران در المپیک 2012 مربوط به بانوان ورزشکارمان است که به شایستگی توانسته اند 8 سهمیه کسب کنند و در جمع کاروان ورزشی ما از 52 ورزشکار 8 نفر آنها را بانوانی تشکیل می دهند که امروز در دنیای ورزش به عنوان نماد بانوی ورزشکار مسلمان جلوه می کنند.
حضور بانوان مسلمان ایران با حفظ شئونات اسلامی در بین ورزشکاران المپیکی نمادی از اعتماد به نفس و احترام گذاشتن به حفظ ارزشهای بانوی مسلمان است و خوشبختانه بسیاری از کشورهای مسلمان که تا به امروز در اعزام بانوان ورزشکار خود به عرصه مسابقات مهم ناتوان بودند اکنون با الگو برداری از بانوی مسلمان ایرانی، بانوان ورزشکار خود را راهی بازیهای المپیک کرده اند.
اما در بعد کیفی نیز باید اشاره کنیم که خوشبختانه در این دوره از بازیها کاروان ورزشی کشورمان با تکیه بر تک چهره ها و تک ستاره ها پا به عرصه المپیک نگذاشته و باید ادعا کنیم که در چند رشته ورزشی شانس کسب مدال داریم.
امروز برای نخستین بار در دوومیدانی شانس مدال داریم ضمن اینکه به امید خدا در رشته هایی مثل وزنه برداری، کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و حتی بوکس نیز شانس کسب مدال خواهیم داشت و این اتفاقی است که قبلا کمتر شاهد آن بوده ایم.
با این وجود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و کارها بر روال طبیعی خود حرکت کند یکی از بیاد ماندنی ترین و تاریخی ترین نتایج را در المپیک لندن کاروان ورزشی کشورمان کسب خواهد کرد چرا که بواقع این کاروان همه گونه حمایت شده و دست اندرکاران و ورزش و دولت جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت آنها از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.
حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونین این وزارتخانه و همچنین حضور رییس و دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در دهکده بازیها و در جمع ورزشکاران قوت قلبی است تا دلیر مردان و شیرزنان ورزش ایران در المپیک سرافرازانه به مصاف رقبای خود بروند.
در هر حال فرزندان ایران مرز و بوم در این روزهای سخت و حساس و تاریخی نیاز به حمایت های معنوی مردم دارند تا در نهایت آرامش بتوانند از تمام توانایی خود برای موفقیت و سربلندی وارد میدان مبارزه با رقبای خود شوند.

* سیدرضا فیض آبادی
۶ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۶:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.