مدال های المپیک لندن سنگین ترین و گرانترین مدال های تاریخ

مدال های المپیک لندن سنگین ترین و گرانترین مدال های تاریخ
مدال های بازی های المپیک 2012 لندن که برای ساخت آنها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریکا استخراج شده است، سنگین ترین و گران ترین مدال ها در تاریخ بازی های المپیک هستند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این مدال ها حدود یک ماه پیش وارد لندن شدند و هم اکنون تحت تدابیر شدید امنیتی در برج لندن که محل نگهداری جواهرات سلطنتی هم هست، نگهداری می شوند.

در المپیک لندن قرار است 4700 مدال بین قهرمانان المپیک و پارالمپیک توزیع شود.

مدال ها برای مدال آوران ارزش بسیاری دارند گرچه طلای بسیار کمی در آنها استفاده شده است.

وزن یک مدال طلا حدود 410 گرم است که فقط شش گرم آن را طلا تشکیل می دهد یعنی معادل 1.34 درصد از کل وزن مدال و بقیه از نقره (92.5 درصد) و مس تشکیل شده است.

اما افزایش بی سابقه قیمت طلا و نقره در سال های اخیر که قیمت این دو فلز را نسبت به المپیک 2008 پکن به دو برابر رسانده است موجب شده که مدال های بازی های لندن به گران ترین مدال های تاریخ المپیک تبدیل شوند.

مدال های امسال از نظر ابعاد نیز به دلیل 85 میلیمتر قطر و 7 میلیمتر ضخامت، سنگین ترین مدال های تاریخ بازی های المپیک تابستانی هستند.

وزن مدال بازی های پکن 200 گرم و تقریبا نصف مدال های المپیک لندن بود.

ولی این رکورد متعلق به بازی های تابستانی المپیک است و در بازی های المپیک زمستانی مدال بازی های 2010 ونکوور با 576 گرم وزن رکوردار است.
طراحی مدال ها هم با نقشی از نایک، الهه پیروزی در یونان، لوگوی المپیک لندن و همچنین تصویری از رودخانه تیمز کار هنرمند بریتانیایی 'دیوید واتکینز' است.
با وجود همه اینها مدال آوران المپیک لندن می توانند از یک چیز مطمئن باشند. کیفیت این مدال ها بسیار بهتر است مدال های بازی های المپیک 1948 لندن است.
مدال آن بازی ها که بعد از جنگ جهانی برگزار شد به قدری پایین بود که به طور مرتب نیاز به پرداخت داشت.

۴ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.