الکساندر مدوید شخصاً پیگیری نهادینه شدن زورخانه در بلاروس است

ولادیمیر گریشنکو دبیر فدراسیون زورخانه بلاروس سطح رقابت های دومین دوره مسابقات قهرمانی جوانان اروپا را خوب ارزیابی کرد و گفت : ورزش زور خانه در بلاروس از وقتی جدی گرفته شد که الکساندر مدوید قهرمان نامدار کشتی آزاد جهان بر اهمیت آن تاکید کرد و شخصا پیگیر شد تا این رشته در بلاروس نهادینه شود .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت گریشنکو که مربی رسمی و شناخته شده کشتی در بلاروس است در مورد کار بزرگ شاگردانش در کسب عنوان قهرمانی رشته تیمی زورخانه دومین دوره رقابت های قهرمانی جوانان اروپا گفت : ما از مدت ها قبل روی تشکیل یک تیم توانمند آن هم در رده های پایه توجه داشتیم برای همین وقتی مربیان اعزامی فدراسیون جهانی به بلاروس آمدند تلاش کردیم تا نهایت بهره را از آموزش جزئیات اجرای حرکات فردی و تیمی و ارزش های این رشته ببریم .

وی افزود: تیمی که شما  مشاهده کردید برگزیدگان 15 نفری بودند که در مینسک اموزش های لازم را دیده بودند. تیمی که تک تک آن ها به موفقیت در فراگیری این رشته علاقه نشان دادند و با حمایت های مسئولین ورزشی بلاروس به خصوص مسئولین کمیته ملی المپیک و الکساندر مدوید توانستند در حد توانشان موفق ظاهر شوند.

دبیر فدراسیون زورخانه بلاروس در ادامه به حمایت های دکتر محمدی رئیس ایرانی بانک بزرگ تاراگوی بلاروس اشاره کرد و گفت : باید اذعان کنم که وی خیلی از گسترش این رشته در بلاروس حمایت کرده و نقش او در گسترش این رشته در کشور ما غیر قابل انکار است.

گریشنکو افزود : اگرچه مردم بلاروس هنوز ورزش زورخانه را نمی شناسند اما وزارت ورزش و کمیته المپیک بلاروس می توانند به ما کمک کنند تا با شناساندن این رشته ، علاقه مردم را به این ورزش سنتی جذب کنند البته مسابقات اخیر زورخانه در اروپا توجه روزنامه ها و تلویزون های بلاروس را جلب کرد این وظیفه ماست که تلاش کنیم تا ورزش زور خانه را معرفی کنیم.

ولادیمیر گریشنکو دبیر فدراسیون زورخانه بلاروس در پایان گفت : الکساندر مدوید همیشه از این رشته حمایت می کند و با اشاره به توانمندی حریفان ایرانی اش از جمله تختی تاکید کرده که این ورزش می تواند نقش موثری در آمادگی ورزشکاران داشته باشد . مدید فرد صاحب نفوذی است که همه در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بلاروس نصیحت های او را جدی می گیرند و همین برای رشد و توسعه زور خانه در بلاروس بسیار موثر بوده است.

دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا بعد از سه روز مسابقه 15 تیرماه به کار خود پایان داد. در این مسابقات جمهوری آذربایجان در رقابتی نزدیک توانست از عنوان قهرمانی دوره پیش خود که آذر 1389 برگزار شده بود، دفاع کند اما بلاروس نایب قهرمان این دوره، در بخش تیمی با تفاوت امتیاز در جایگاه قهرمانی ایستاد.
۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.