برگزاری دومین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوان اروپا

دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان زیر 20 سال اروپا هم زمان با پنجمین دوره مسابقات جهانی بازی های همگانی همراه با 28 رشته ورزشی دیگر با شعار «مردم فعال؛دنیای بهتر» در لیتوانی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون؛مسابقات قهرمانی جوانان اروپا با حضور 80 ورزشکار از 10 کشور آذربایجان، اکراین، استونی، بلاروس، دانمارک، روسیه، لیتوانی، لاتویا، لهستان و فنلاند هم زمان با پنجمین دوره مسابقات فدراسیون جهانی ورزش همگانی از 12 تیرماه 1391 با ثبت نام، تست پزشکی و وزن کشی و کلینیک داوری آغاز و 15 تیرماه با توزیع مدال های سه  بخش (تیمی، مهارت های انفرادی و کشتی پهلوانی) خاتمه می یابد.

آذربایجان قهرمان و بلاروس میزبان دور پیش به همراه لیتوانی و اکراین  مدعیان اصلی مسابقات هستند.

دکتر سید امیر حسینی دبیرکل IZSF توسعه و گسترش ورزش زورخانه و آیین آن را در میان جوانان اروپایی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد خواند و افزود: حضور ورزش باستانی ایران در چنین رویداد مهمی که رشته های ورزشی متنوعی از کشورهایی مختلف جهان در آن حضور دارند، فرصت مغتنمی است که باید از آن بهره برد.

گیتس ویلیتا رییس کنفدراسیون اروپایی ورزش زورخانه نیز گفت:  پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش های همگانی با مشارکت بیش از 800 ورزشکار در 28 رشته ورزشی در شولای و پلانگا برگزار می شود و به رغم درخواست های متعدد برای حضور  دیگر رشته های ورزشی، پیگیری های فدراسیون جهانی و کنفدراسیون اروپایی و همکاری فدراسیون جهانی ورزش همگانی زورخانه در این مسابقات حضور یافت.
بر اساس آیین نامه فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای تمامی متولدین بین سال های 1992 تا 1995 می توانند در دومین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای قهرمانی جوانان اروپا شرکت کنند. بر این اساس وزن میل 3 کیلو، میلِ بازی 1.5 کیلو، سنگ 15 کیلو( جفت 30 کیلو) و کباده 12 کیلوگرم می باشد. کشتی پهلوانی نیز در 5 دسته 50-60 کیلوگرم، 60-70 کیلوگرم، 70-80 کیلوگرم، 80-90کیلوگرم و +90کیلوگرم برگزار می شود.

نخستین دوره مسابقات قهرمانی جوانان اروپا آذر سال 1389 در استادیوم ورزشی دانشگاه پلی تکنیک مینسک برگزار شده بود.

کشور سه میلیون و پانصد هزار نفری لیتوانی بزرگترین و جنوبی‌ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپاست که همانند همسایگانش پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه 90 تشکیل شد. لیتوانی از شمال با لتونی ، از جنوب شرقی با بلاروس  و از جنوب غربی با لهستان و روسیه  همسایه است. در غرب این کشور دریای بالتیک قرار دارد.
۵ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.