جشنواره مسابقات ورزشی دانش آموزان از امروز آغاز می شود

جشنواره مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور با شرکت حدود 15 هزار دانش آموز از سراسر کشور، از امروز دوشنبه پنجم تیر ماه در استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، کیومرث هاشمی ، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام خبر فوق گفت: در این دوره از مسابقات  که با شعار تحصیل ، تهذیب  و  ورزش  برگزار می شود، 6 هزار و 800 دانش آموز دختر و 8 هزار و 300 دانش آموز پسر  برگزیده استانها ، در 15 رشته ورزشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی  افزود: مراسم افتتاحیه  این مسابقات امروز در استان خراسان جنوبی برگزار می شود و  همزمان با آن  دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه  در استانهای خراسان رضوی، یزد و شهرستانهای استان تهران در این دوره از مسابقات شرکت می کنند.

هاشمی با بیان اینکه دانش آموزان دوره ابتدایی فقط  در 4 رشته ورزشی  شنا، دوومیدانی ، طناب زنی و ژیمناستیک شرکت می کنند، اضافه کرد: بعد از ماه مبارک رمضان ، در مرحله دوم این مسابقات ، استانهای اصفهان ، یزد و همدان میزبان دانش آموزان ورزشکار در این  جشنواره ورزشی خواهند بود.

وی گفت: جذب و بکار گیری 15 هزار نیروی  تربیت بدنی در دوره ابتدایی کمک شایانی به توسعه ورزش قهرمانی کشور کرده است تا آن جا که  با استفاده از این ظرفیت در دوره ابتدایی آموزش 5 رشته ورزشی اجباری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد:  آموزش رشته های  ورزشی ژیمناستیک در پایه دوم ابتدایی ، شنا در پایه سوم  ، طناب زنی در پایه چهارم ، پینگ پنگ در پایه پنجم و دوومیدانی در پایه ششم ابتدایی اجباری شده است.

۵ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.