همزمان با فرا رسیدن روزالمپیک ؛ مراسم هفته المپیک با قرائت پیام ژاک روگ از سوی افشارزاده افتتاح شد

همزمان با فرا رسیدن روزالمپیک ؛ مراسم هفته المپیک با قرائت پیام ژاک روگ از سوی افشارزاده افتتاح شد
همزمان با فرا رسیدن 23 ژوئن روز جهانی المپیک،مراسم افتتاحیه هفته المپیک با حضور ورزشکاران ،مسئولان و بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته با قرائت پیام ژاک روگ رئیس کمیته ملی المپیک در محل آکادمی آغاز شد.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛همچون سال گذشته امسال نیز با همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزشهای همگانی مراسم هفته المپیک از صبح امروز در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

این مراسم با حضور ورزشکاران رشته های مختلف ورزش همگانی و کودکان به اتفاق خانواده هایشان و همچنین مراسم سنتی و بومی محلی و با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ،مجد آرا رئیس فدراسیون همگانی ،شاهرخ شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک، شهریان عضو هیات اجرایی کمیته و رئیس آمادگی جسمانی،فرهمند مدیر اداره کل ورزش و جوانان تهران برگزار شد.

بهرام افشارزاده در ابتدای مراسم افتتاحیه فوق اظهار داشت:در ابتدای روز جهانی المپیک که روز مهمی است و از سوی  IOC  تاکید بسیاری در اهمیت و بزرگداشت این روز شده است.

وی ادامه داد:در ابتدای امر جا دارد از آقای دکتر عباسی وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان که توجه ویژه ای به ورزش همگانی داشته و با حمایت خود باعث رشد و توسعه بیش از پیش آن در عرصه کشور و بخصوص در میان خانواده ها گردیده است. در واقع روز المپیک نمادی است برای توجه بیشتر مسئولین و مردم به ارزشها  و اهداف المپیک و همچنین توجه به ورزش در میان خانواده ها و به همین دلیل ژاک روگ هر ساله پیام ویژه ای برای بزرگداشت آن می فرستد که متن پیام وی بدین شرح می باشد.
 
پیام ریاست کمیته بین المللی المپیک در سال 2012

روز المپیک با گرد هم آوردن هزاران نفر از سراسر دنیا ورزش و ارزش ها را پاس دارد.
روز المپیک تنها رویداد سالیانه جهانی در جنبش المپیک است.

اکثر کمیته های المپیک از 5 قاره برای به اشتراک گذاشتن روح المپیک با مردمانی از تمامی سنین و طبقات اجتماعی از این موقعیت بهره می برند. روز المپیک برای تمامی مردم با هر توانایی ورزشی است.امروزه روز المپیک فراتر از دویدن و یا رویداد ورزشی است.روز المپیک فرصتی است برای تعمق در ماهیت بازی های المپیکی بر اساس سه محور حرکت، یادگیری و خلاقیت. به عبارت دیگر بایستی بهترین را از خودمان به نمایش بگذاریم. حال آنکه نکته مهم برد یا باخت نیست بلکه بهتر بازی کردن است. فلسفه ای که در زندگی روزانه ما به کار می رود.

هر ساله در 23 ژوئن شما کمیته های ملی المپیک، این پیغام را در سراسر دنیا منعکس می کنید و گرایش عامه مردم موفقیت دوی روز المپیک است. بیش از هر چیز کمیته های ملی المپیک را تشویق می کنم به ادامه ارتقا و به کار بستن درونمایه رویارویی که همان اصول سه گانه فوق است که در سال 2009 با موفقیت تمام اجرا گردید.

روز المپیک جایگاه مطلوبی در بدست آوردن فرصتی برای فعال تر بودن است و در عین حال برجسته سازی مزایای فعالیت های جسمانی به طور کلی و علی الخصوص برای جوانان است. روز المپیک این فرصت را به مردم می دهد تا ارزش های المپیکی(برتری، دوستی و احترام) و در عین حال کشف ورزش های جدید را بیاموزند. روز المپیک فرصت خوبی است تا این واژگان در بازی های المپیک جوانان نیز انتشار یابد. در جامعه رو به رشد ما بیش از هر زمان دیگر ورزش جنبش اجتماعی است که برای تمامی نسل ها و علی الخصوص جوانان فرصت زندگی سالمتر، متعادلتر و بهتر و با معنا تر را فراهم می نماید. روز المپیک عالی ترین راه برای استمرار این ایده و تشویق تمامی نسل ها به حرکت است.

از تعهد شما به ورزش و ارزش های المپیکی ( برتری، دوستی و احترام ) سپاسگزارم، بهترین روز المپیک 2012 را برایتان آرزومندم.

                                                                                                               ژاک روگ
                                                                                                 رئیس کمیته بین المللی المپیک


 بعد از قرائت پیام روگ از سوی افشارزاده مراسم افتتاحیه هفته المپیک با حضور نمایندگان رشته های مختلف ورزش باستانی، طناب زنی، ایروبیک، همگانی، طناب کشی، یوگا، بازیهای محلی و... آغاز شد.
این مراسم با همکاری کمیته ملی لمپیک و فدراسیون ورزش های همگانی یک هفته در سرتاسر کشور برگزار می شود.
 

۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.