افشارزاده:ورزشی پویا است که بخش خصوصی در آن دخیل شود/وزارتخانه شدن ورزش با سوالات و ابهامات فراوانی روبرو است

افشارزاده:ورزشی پویا است که بخش خصوصی در آن دخیل شود/وزارتخانه شدن ورزش با سوالات و ابهامات فراوانی روبرو است
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: به اعتقاد من بحث تغییر ساختار سازمان متولی ورزش کشور به وزارتخانه بحثی است که باید هفته ها و ماهها با حضور متخصصین و کارشناسان روی آن بررسی و تبادل نظر صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛بهرام افشارزاده ،دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: اصولا مسئله ورود به تغییر ساختار یک سازمان نیاز به بررسی و تحقیق و کار کارشناسی دارد. هر طرحی می تواند در درون خود نکات مثبت و منفی فراوانی داشته باشد که بررسی  و نقد کارشناسی آن توسط کارگروه های تخصصی است که می تواند کمک کند تا به هدفی روشن و اثر گذار برسیم.
وی ادامه داد: ورزش ایران با توجه به مردمی بودن آن و علاقمندی جامعه همیشه با مشکلات و مسایل فراوانی روبرو بوده و اداره می شده ؛ در طول این دوران نیز مدیران و مسئولان سخت درصد بوده اند تا این مشکلات و موانع را مرتفع نمایند. حال باید دید طرح پیشنهادی مجلس کارگشا و نتیجه بخش است یا اینکه مشکلی بر مشکلات قبلی خواهد افزود ؟
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان خاطر نشان کرد: طرح ادغام دو سازمان ورزش و جوانان در یک وزارتخانه که از سوی نمایندگان محترم و دلسوز مجلس تهیه و تصویب شده نشان دهنده دغدغه و حساسیت آنان به این مقوله مهم است و مطمئنا با هدف کمک به ورزش طرح گردیده، اما معتقدم زمانیکه این طرح برای بررسی نهایی در مجلس مطرح می شود حتما باید از متخصصین، صاحب نظران، کارشناسان و دست اندرکاران ورزش هم دعوت شود تا در کمیسیون فرهنگی و ورزش نظرات کارساز خود را مطرح نمایند.
حداقل توقع از نمایندگان مردم در خانه ملت این است که در امر توسعه ورزش حضور صد در صدی بخش خصوصی و ایجاد انگیزه برای حضور آنان را مد نظر قرار دهند.
وی یاد آور شد: ورزش زمانی موفق است که اولا هدف و ثانیا برنامه ریزی داشته باشد و از همه مهمتر نگاه حمایتی حاکمیت را پشت سر خود احساس کند.
افشارزاده تصرح کرد: به نظر من در فوریت این موضوع که در مجلس تصویب شده یک نقطه مغفول افتاده و آن توجه به این نکته است که ورزش نیاز به حضور بخش خصوصی دارد و به هیچ عنوان نمی توان پویایی ورزش را بدون دخالت بخش خصوصی تصور کرد.
 باید مشخص شود که الحاق ورزش به دولت آیا مغایر با اصل 44 و بحث کوچک سازی و وارد کردن بخش خصوصی است یا خیر؟  به همین خاطر تاکید دارم که روی این موضوع کار کارشناسی فراوانی صورت گیرد.
افشارزاده در ادامه افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خوب می دانند که ورزش با بودجه کمی اداره می شود و حال این سوال مطرح می گردد که آیا وزارتخانه شدن ورزش تاثیری در بودجه این مقوله اجتماعی و دخیل در زندگی هم میهمنان بخصوص جوانان خواهد داشت؟
سازمان تربیت بدنی به دنبال دخیل کردن صد در صد بخش خصوصی در ورزش است و سخت در تلاش است تا نظر اکثر صاحب نظران و کارشناسان مبنی بر ورود بخش خصوصی را فراهم سازد که با اجرای طرح فوق این سوال مطرح می گردد که آیا ادغام دو سازمان و تبدیل آنها به وزارتخانه جلوی این هدف ارزشمند را نخواهد گرفت؟
وی اظهار داشت: موضوع دیگر این است که مدیران مجموعه ورزش اگر تمام شبانه روز را هم برای پیگیری امور و برنامه ریزی صرف کنند باز هم وقت کم خواهند آورد؛ حال آیا با ادغام چند سازمان مدیر تمرکز و زمان لازم را برای پیگیری این امور خواهد داشت؟
مدیر باتجربه کشورمان در پایان گفت:سوالهای زیادی مطرح است که نمایندگان محترم باید بااستفاده از نظر کارشناسان برای تک تک آنها جوابی قانع کننده بیابند و سپس تصمیمی درست اتخاذ نمایند.
در حال حاضر تنها موضوعی که در بطن جامعه و در دل تمام خانواده های ایرانی مطرح است و طول شبانه روز جزئی از دغدغه های آنان شده بحث "ورزش" است. به همین خاطر نیز امیدوارم در نهایت تصمیمی گرفته شود که در آن صلاح دولت، مردم ورزش دوست و در نهایت ورزش و قهرمانان به طور کاملا و جدی رعایت شده باشد.

 

 

۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۴:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.