رقابت های کشتی جام پیروزی ترکیه ؛فرنگی کاران نوجوان عنوان نایب قهرمانی را به دست آوردند

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام پیروزی ترکیه را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی جام پیروزی ترکیه به میزبانی شهر "کوش آداسی " برگزار شد که در پایان فرنگی کاران ایران موفق شدند با کسب 72 امتیاز عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را به نام خود ثبت کنند. تیم ترکیه با 90 امتیاز قهرمان مسابقات شد و تیم گرجستان با 58 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

در روز سوم و پایانی مسابقات رضا خدری فرنگی کار وزن 50 کیلوگرم ابتدا نماینده ترکیه را شکست داد. وی در دومین مبارزه خود "مکان دوکگوز" دیگر فرنگی کار ترک ها را برد. خدریی در مسابقه سوم خود "کودای بیرکن تورسینوف" قزاقستانی را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت. وی در رقابت پایانی با "تور نوریم" از قزاقستان رقابت کرد و با به اجرا گذاشتن نمایشی زیبا حریف خود را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 63 رکیلوگرم تیم ایران دو فرنگی کار داشت. پرهام قنبری که در مبارزه نخست ترکیه را برد و میلاد محمدی که نماینده قزاقستان را شکست داد. قنبری در مبارزه دوم خود "مورات سویک" دیگر فرنگی کار ترک ها را مغلوب کرد. محمدی هم "اینسار کاراباکاک" کی دیگر از ترک های حاضر در این وزن را برد. دو نماینده کشورمان در دیدار ماقبل فینال با هم رقابت کردند که قنبری موفق شد طی دو تایم از سد محمدی عبور کرده و راهی دیدار پایانی شود. محمدی در دیدار رده بندی با "مورات سویک" ترک مبارزه کرد و نتیجه را بهه رقیب خود واگذار کرد تا به عنوان پنجمی بسنده کرده و از رسیدن به نشان برنز باز بماند. قنبری هم در مبارزه پایانی با "زوبیر دمیرر" از ترکیه رقابت کرد و طی دیداری نفسگیر از سد فرنگی کار کشور میزبان عبور کرد و عنوان قهرمانی را ازآن خود کرد.

علی فتاحی منش در دور نخست مبارزات روی تشک رفت؛ اما از آنجاییکه حریف ترک او مشکل داشت و انصراف داد فتاحی بدونه اینکه رقابتی انجام دهد به عنوان فرد پیروز معرفی شد. وی در دور دوم نماینده بلغارستان را ششکست داد. فتاحی منش در سومین مبارزه "یکرام کامان" ترک را برد و جواز حضور در فینال را به دست آورد. وی در رقابت پایانی با "مکاو بیساک" ترک مبارزه کرد و طی دو تایم نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد تا با کسب نشان نقره به کار خود پایان دهد.

پیش از این در وزن 42 کیلوگرم عبدالحسین جهانبخش و احسان محمدی به ترتیب به مدال های نقزه و برنز رسیدند. مهدی فلاح فرنگی کار کشورمان در وزن 69 کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بود. کیانوش ولی زاده نماینده وزن 46 کیلوگرم نشان برنز را کسب کردهخ بود. علی محمود و دانیال اکبری در وزن 76 کیلوگرم مدال های طلا و نقره را به گردن آویخته بودند.

۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.